Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvornår starter min Menstraution HJÆLP

Redigeret 25 september, 2010, 03:47 i Prævention
Hej

Jeg var lidt interesseret i at vide hvor mange dage der går fra man tager sin sidste p-pille til ens menstraution plejer at starte???

Kommentarer

  • Indstillinger
    P-piller er hormoner, der går ind og forhindrer ægløsning. Du får derfor ikke menstruation, men en kunstigt fremkaldt blødning, som i øvrigt er god nok at få, da der således bliver udskilt nogle affaldsstoffer, som ellers vil ophobe sig.

    Denne blødning kommer gerne to-tre dage efter de 21 dages brug af en p-pillepakning, og du vil givet erfare at denne blødning er en hel del svagere end din menstruation ellers har været.

    Disse informationer bør fremgå af indlægssedlen der følger med enhver p-pillepakning.
  • Indstillinger
    Okay tak.. Jeg tog den sidste pille tirsdag aften.. så den burde vel snart dukke op?
  • Indstillinger
    Ja, det burde men MEN - MEN - MEN det er HELT normalt at opleve blødningsforstyrrelser i starten når man er på p-piller. Så med mindre der er risiko for at du er gravid skal du ikke bekymre dig. Hvis du har haft sex uden kondom INDEN du startede på p-pillerne skal du tage en graviditetstest.
  • Indstillinger
    Godt man ikke er en kvinde. Det er sgu da noget rod det der :P
    Men held og lykke med det.. hehe
  • Indstillinger
    086,

    Ja, det har du helt ret i. Det er da noget rod, at piger/kvinder er nødt til at fylde sig med hormoner for at undgå graviditet. Det kunne mænd da aldrig finde på.
    Hvis drenge/mænd helt automatisk brugte kondom, så burde det heller ikke være nødvendigt.

    Ja, undskyld men dit "hehe" stødte mig faktisk.
Log in eller Registrér for at kommentere.