Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

forvirret om det er mit stofskifte der laver kaos

Redigeret 23 september, 2010, 14:55 i Forstyrrelser i stofskiftet
jeg er en af de mange som har været i behandling for højt stofskifte 2 gange med radioaktivt jod.nu efter 5år er det som om jeg fejler alt muligt har ondt i maven med luft og bøvsen. det presser ibryst og ryg er svimmel og har fået for højt blodtryk .jeg er 59år .så jeg er ved at gå ud af mit gode skind vil så gerne have et normalt liv igen.ER der nogrn her på siden som har et godt råd.
v.h.mona

Kommentarer

• Hej Mona.
    Jeg skriver lige til dig i dit eget emne. Min mor er også jodbehandlet for mange år siden pga. struma og for højt stofskifte. Hun havde det godt bagefter i nogle år og begyndte så at skrante. Det var først, da jeg fortalte hende, at hun skulle have kontrolleret sit stofskifte jævnligt efter denne jodbehandling, at hun fik målt det hos lægen. INGEN læger, hverken på OUH eller praktiserende havde sagt noget om kontrolmålinger. Et held for hende at jeg læser en del her på netdoktor, for hun havde fået for lavt stofskifte. Hun måtte også ændre fra Eltroxin pga. bivirkninger som jeg, efter de ændrede den. Det med bivirkninger fandt jeg ud af ved at læse om alle de andre med samme symptomer som jeg.
    Jeg tror desværre, der er mange der går rundt lige som hende, uden ordentlig information fra lægerne.
    Hvis du ikke har fået kontrolleret dit stofskifte er det vist en god idé at få det gjort. Livet er for kort til at have det skidt, hvis der er noget at gøre. Og jeg er stoppet med at være så autoritetstro som før..har alligevel oplevet så mange lægefejl, når man ikke lige passer ind i en kasse..så nu er det slut.
    ..jævnfør mit eget emne om hvordan jeg fik min læge til at forstå lidt mere.
    Jeg synes du skal holde fast i ønsket om en henvisning til OUH, for de ved da trods alt en del mere om stofskifte end de praktiserende læger.
    De bedste ønsker for dig.
    Mvh. Sanne
  • tak skal du have jeg har bestilt tid hos lægen så nu skal han ikke skrive flere recepter til mig for alverdens ting .som jeg i hvert fald ikke fejler.jeg har nok også været for autoritetstro..v.h.mona
Log in eller Registrér for at kommentere.