Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hash, stofskifte..

Redigeret 10 januar, 2011, 15:24 i Rusmidler
Hej!

Jeg ryger desværre hash dagligt, og vil hører dig/jer om det ikke er muligt at det ødelægger dit stofskifte?
Jeg spiser nok kun 1 gang om dagen, og min mave er begyndt at være hård, og bue ud ad, somom at jeg var overvægtig.
Jeg ved selvfølgelig godt at hash ødelægger dit sult center, men det er ederbrandbylme svært at stoppe med at ryge hash, selvom det er mit aller største ønske, her i livet..

Håber i kan svare på mit spørgsmål, da det plager mig meget!

Mvh.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.

    Først og fremmest: Det her er et debatforum, så vi der svarer der er ikke læger.

    Du er motiveret for at stoppe dit hashmisbrug, så grib motivationen og få hjælp til det!!!! Din praktiserende læge kan hjælpe dig til at komme i behandling. Afsted-afsted! Grib telefonen nu med det samme hvor du er motiveret :-)

    JEG tror ikke, at man kan sige, at hashen ødelægger stofskiftet. Som du selv siger, bedøver hashen sultcenteret. Det der ødelægger stofskiftet er at du ikke spiser. Og det er det der gør, at du har forstoppelse.

    At maven buler ud kan være tegn på forstoppelse såvel som underernæring.

    Indtil du kommer i behandling må du lave nogle aftaler med dig selv. For eksempel at du ikke må tænde dagens første joint før du har spist et sundt morgenmåltid.
    Du kan aftale med dig selv, at du uanset om du er sulten eller ej SKAL spise frokost kl. det og det, og det samme med aftensmad. Du skal desuden sørge for at drikke nok vand - mindst et par liter om dagen - så din afføring kan få den rigtige konsistens.
  • Indstillinger
    Hey! Jeg har selv røget hash i 3 år hver dag, men stoppede for et par måneder siden.

    Det hjælper rigtig meget hvis du ryger en masse smøger i stedet for og prøv at hygge dig om aften med noget andet, som at spise noget lækkert eller spil nogle spil som kan tage din koncentration! så længe du ikke koncentrærer dig om det, så går det helt fint, stil evt mixerbakke/paper whatever du har stående fremme væk, så der ikke er noget der minder dig om det :D

    mvh Andre!
  • Indstillinger
    Hey Pierre

    Hvis du gerne vil ud af dit hash"brug", så er det rigtig nok med at komme i swing. som der står her - gå i gang med det samme - det er ikke let, jeg har prøvet det - og skrevet om hvordan jeg gjorde her: http://stoffri.wordpress.com/vejen-ud-af-et-misbrug/

    Du har ikke rigtig skrevet hvad du ellers laver - ud over at ryge? Aktivitet/bevægelse/motion hænger sammen med appetit og fordøjelse - så der er et eller flere af de områder der halter hos dig - du ved selv hvilket et :)

    Skriv hvis du får brug for det... http://stoffri.wordpress.com/kontakt-mig/
Log in eller Registrér for at kommentere.