Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Syg eller forelsket?

Redigeret 21 september, 2010, 14:49 i Åben debat for kvinder
Hejsa..
Jeg vidste ikke lige hvilken debat jeg skulle ligge den her tråd i, så det blev her, håber i kan hjælpe mig (:
Jeg har I 4 dage nu haft svært ved at spise noget.. Jeg er en slank pige på snart 18, og jeg har før haft problemer med at spise, hvis jeg har haft travlt eller været stresset.. Jeg har i de her 4 dage haft meget kvalme og dårlig mave, jeg har til måltiderne været rigtig sulten, men lige så snart jeg spiser får jeg kvalme.. Jeg har presset mig selv til at spise alligevel, for at komme over det punkt, for så vænner kroppen sig til at den skal spise.. Men det lidt som om det ikke rigtig virker den her gang.. Det er ikke noget jeg har tit, det her er måske 3 gang i mit liv, og min mor mener det muligvis også har noget med mine hormoner at gøre.. Men jeg synes aldrig jeg har haft det skidt på denne her måde før.. Ud og kvalmen og maveproblemerne bliver jeg i perioder svimmel..
Jeg har for et par uger siden mødt en rigtig sød fyr, og nu har jeg lidt svært ved at finde ud af, om min manglende appetit skyldes stress, en infektion eller om det ganske enkelt bare er fordi jeg er forelsket?
Jeg ser frem til at hører jeres mening (:
Vinter17...

Kommentarer

• Det er lige nu "sæson" for forkølelse og mavevrøvl, så mon ikke, du har en lille virus, du døjer med?

Og - så kan en brusende forelskelse da sagtens spille ind.

Jeg synes, du skal se det an nogle dage endnu, men på den anden side så skal du heller ikke gå i lang tid og have det sådan, så hvis ikke, du er frisk igen senest på mandag, bør du da nok lige lade lægen kigge på dig. Og - stress er ofte en afgørende faktor for mange ting, så prøv at slappe lidt af, hvis du kan.

God bedring - og held og lykke med kæresten.
  • Hej (:

Mange tak for svaret (: Jeg vil gøre hvad jeg kan for at slappe af og nyde kærligheden, og hvis ikke det virker, så må jeg nok til lægen som du siger (:
    Igen, tak :b

Vinter17
  • Hey there!
    Jeg er en pige på 18 år, og jeg kender rigtig godt til dit problem! Især hvis det er en fyr der går på skolen..
    Jeg ved at det er forfærdeligt! Det er det samme hver gang jeg bare er en smule lun på en fyr. Kvalme og derfor ingen appetit, dårlig mave und so weiter.. Så jeg vil tro at du "bare" er ligeså sensitiv som jeg er.
    Prøv at overtal dig selv til at slappe af :)

Venlig hilsen
    Ballet18
  • Ej hvor dejligt, så er jeg ikk den eneste wierdo der får trang til at ørle når jeg elsker et andet menneske xD Det er jeg glad for at hører (: For jeg har nemlig haft det i sammenhæng med forelskelse før, men ogs i stresset perioder, så jeg har været meget i tvivl (:
    Jeg syns jeg gør hva jeg kan for at slappe af.. Jeg sover en del faktisk xD men det lidt som om, at min krop bare ikk vil ta' imod mad -.-' Hva gør du? Presser du dig selv til at spise, eller aftager det bare efterhånden? For jeg syns aldrig jeg har fundet en ordenlig løsning xD
    Det bare træls, for forelskelse skal jo være en go' følelse (:
  • Forelskelse er faktisk en stresstilstand :-)

Hilsen Helene
  • Du godeste, så tro da fanden jeg har det sådan xD
Log in eller Registrér for at kommentere.