Accentueret personlighedstræk
Har fået "diagnosen" accentueret personlighedstræk (Z73.1) og har søgt nettet tyndt for information...men intet at finde.
Håber at der er nogen her der ved hvad dette indebærer.
På forhånd tak
Håber at der er nogen her der ved hvad dette indebærer.
På forhånd tak
Kommentarer
Jeg kan ikke heller ikke rigtigt finde noget. Jeg kan godt forstå, at du synes det er svært at finde noget, og stå med en diagnose, der er så uspecifik. Ved du, om det er en form or personlighedsorstyrrelse.
Jeg ved, at ordet betyder accentuation noget med at forstærke. Men det siger mig ikke noget.
Du kan prøve at spørge inde på www.forstyrret.dk, der er en forening for folk med personlighedsforstyrrelser. Der er mange kloge mennesker inde.
Fik du ingen forklaring i forbindelse med, at du fik diagnosen?
Venlig hilsen Trine
Accentuation of personality traits
Type A behaviour pattern (characterized by unbridled ambition, a need for high achievement, impatience, competitiveness, and a sense of urgency)
Iflg. Google oversætningen skulle det betyde:
Accentuering af personlighedstræk
Type A adfærd mønster (karakteriseret ved uhæmmet ambition, behov for høje resultater, utålmodighed, konkurrenceevne og en følelse af uopsættelighed)
http://www.amb.org.br/medicina_prisiona ... 3/gz70.htm
Hilsen Helene
Hvad da?
Han tog også rundt i landet for at lave speciallægeerklæringer for kommunerne - i dag er han flygtet til USA grundet mange sagsanlæg - prøv blot at skrive hans navn på Google, så kommer der ganske mange sager frem.
Kan se at det er et gammelt indlæg men min søn har fået samme diagnose med begrundelsen: kraftige humørsvingninger, selvskade samt snifning af deodoranter