Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kraftig forstuvet fod vs. brækket fod.

Redigeret 28 juli, 2011, 06:04 i Sportsskader
Halløj derude.
En af mine venner og jeg har i en tid diskuteret omkring dette emne, omkring hvilken af disse skader der vil holde f.eks. en fodboldspiller længst tid fra kampbanen.
Jeg ved at man skal passe mere på med en kraftig forstuvning, og at den kan plage dig i rigtig lang tid.
Men hvad siger I?
Hvad er farligst?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu ved jeg ikke lige, hvad du mener med farligst? Der er ingen af disse to tilstande, der medfører invaliditet eller har dødelig udgang, så farlig kan man vel ikke kalde det, men jeg vil sådan set også mene at forstuvningen er den, der kan volde de værste problemer, og givet også i længere tid end et brud, men naturligvis har karakteren af bruddet en væsentlig betydning, så det er vel forskelligt i de enkelte tilfælde.
  • Indstillinger
    Hejsa. Jeg har én af hver. Jeg faldt ned fra 4-5 meters højde på 30 cm. lavt vand på begge ben under kitesurfing. Jeg brækkede mellemfodsknoglen på venstre fod, og forstuvede højre fod kraftigt. Det er nu over halvanden måned siden, og fik walker skinnen på den brækkede fod fjernet for 2 1/2 uge siden. Hævelsen og smerten i den brækkede fod er stadig markant, og jeg halter stadig, men den forstuvede fod er næsten helet, og jeg mærker ikke så meget til den længere, så i mit tilfælde må man sige at den brækkede fod har voldt mange flere smerter og problemer, end den forstuvede. Kommer ikke ud at surfe forløbig. :-(
  • Indstillinger
    Jeg brækkede min skulder for flere år siden. Lægen sagde, det var noget vanskeligt noget, at min arm kunne risikere at blive stiv. Jeg mener der gik ca 3 måneder.
    Hvis ellers en brækket skulder må regnes med i spørgsmålet.

    For rigtig mange år siden forstuvede jeg min højre ankel. Den er aldrig blevet helt god igen. Lidt kraftigere end den venstre ankel og en svag smerte hele tiden. Dog ikke noget jeg tænker over, når jeg koncenterer mig om andet, men når jeg sidder og hviler. Så kan jeg mærke en ganske svag smerte.

    Så, hvad er værst, jeg ved det ikke. Min venstre skulder mærker jeg en del til nu, der er gået ca 20 år og de sidste 2 år har jeg haft ondt i den skulder.
Log in eller Registrér for at kommentere.