Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

H J Æ L P

Redigeret 20 september, 2010, 16:30 i Hjerteproblemer
Hej Alle Sammen!
Jeg er en pige på 16 år.
I nat oplevede jeg noget mærkeligt.
jeg vågnede ca. kl. 02:30 ved at jeg havde smerter i venstre bryst.
Jeg mærkede at mit hjerte slog meget hurtigt (ca. 230 slag i min.) og uregelmæssigt.

Hvad skal jeg gøre/ hvad an dette skyldes?

Kram bby111

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du ellers er en sund og rask pige, og ikke for nyligt har indtaget alkohol, stoffer eller medicin, du ikke er vant til, - og at du i dag igen har det fint, så tror jeg godt, du kan tage det helt roligt.

    Du har muligvis haft en væmmelig drøm, og det kan man godt vågne ret så ophidset op af, også uden at ane, at man har drømt.

    Et hjerteanfald udvikler sig ikke på den måde - og slet ikke hos kvinder, og yderst, yderst sjældent hos raske, unge mennesker.

    Dog - hvis du stadig har denne smerte, og denne heftige puls - nu mere end ½ døgn efter, så kan det være, du lige skal tale med min mor eller far om det.

    Det undrer mig dog såre, at en ung pige, der pludseligt vågner om natten har mulighed for at måle puls så effektivt lige med det samme. Har du nogle andre problemer, der ikke lige er nævnt her, og som kan have betydning for denne tilstand?
  • Indstillinger
    Det er da sikkert ikke noget, men få da lige din læge til at lytte til dig, både hvad du siger, og til hjertet, så du kan føle dig sikker.
Log in eller Registrér for at kommentere.