Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg får ondt af smertestillende medicin... Nogen andre?

Redigeret 19 september, 2010, 05:29 i Sjældne sygdomme
Jeg står i den situation, at jeg får ondt af smertestillende medicin. Jeg har "kun" prøvet de mest almindelige såsom Panodil, Pamol, Kodimagnyl, Voltaren o.lign.

Heldigvis har jeg almindeligvis ikke ondt, såsom hovedpine, muskelsmerter mv. Har jeg en begyndende let hovedpine, går den hurtigt over af sig selv hvis jeg bare slapper af og drikker vand. Tager jeg samtidig en smertestillende pille så får jeg først rigtig ondt i hovedet.

I min studietid deltog jeg i flere forskellige smerteforsøg -her med samme udfald, jeg kan godt mærke hvad andre kalder stærk og ekstrem smerte, det gør bare ikke rigtig ondt på mig. Det er mest som en irreterende trykken -som fx. at nogen har taget et hårdt greb i min arm -og ikke vil give slip.

For et par år siden fik jeg en laseroperation for nærsynethed. Sygeplejesken overtalte mig til at spise Voltaren efter operationen af det første øje -og i de 4 timer pillen virkede har jeg aldrig oplevet nogen smerte ligende! Ved operation af det andet øje, valgte jeg ikke at tage noget smertestillende, og jeg følte ingen smerte.

Er der nogen der har hørt om noget tilfælde det ligner mit? Jeg frygter lidt hvad jeg gør den dag jeg får brug for smertestillende, et trafikuheld eller under fødsel... Grundet min manglende erfaring med slem smerte, er jeg panisk angst for at føle smerte... =o(
Log in eller Registrér for at kommentere.