Hjem Kræft Åben debat om kræft

Jeg har noget på min testikel? Og jeg ved ikke hvad det er?

Redigeret 17 september, 2010, 05:55 i Åben debat om kræft
Jeg er 17 år, og har mærket i min ene testikel, at jeg har noget som føles at det ikke skal være der.

- Det er på min venstre testikel helt nederst.

- Når jeg røre den føles den som en Rund-Ring.

- jeg har ikke ondt i mine testikler.

Det føles ikke som om den er på min testikel hele vejen rundt.
Kun helt nederest på min testikel, der kan den ses at der buler en
lille ting ud. Jeg syndes det pindligt og tage til lægen.

& håber her med at i kan besvare mit spørgsmål hurtigtst muligt.

Jeg takker for jeres opmærksomhed

Med venlig hilsen Alex

Kommentarer

  • Hvis du har noget, der minder om en knude i den ene testikel, bør du i alle højeste grad kontakte din læge.

    Det kan da være, det ikke er noget, men det kan jo også være, det er noget, der skal gøres noget ved. Noget sådant kan du givet ikke få svar på i et debatforum, for ingen kan vide, hvad det er. En kan måske skrive, at han
    har noget, der ligner og det så er sådan eller sådan - men det er ikke derfor sikkert, at det så er det samme med dig. Sådan noget skal en professionel se på.

    Din læge vil bestemt ikke finde det pinligt - han/hun ser det hver eneste dag, og det er ganske enkelt for dumt af dig at gå med noget, du er usikker på, bare fordi du synes det er pinligt. Hvis det er noget, der ikke er så godt, så gælder det om at komme i behandling så hurtigt som muligt - og hvis det forhåbentligt viser sig, at det ikke er noget, så skal du have ro i sjælen. Begge dele er lige nødvendigt.

    Men - få en tid ved lægen og start med at sige, at du er vældig genert over det her, så skal du se, så bliver du nok behandlet med hensyntagen til det.

    Tænk over, at hvis du havde en underlig bule på armen, så ville du jo slet ikke tænke sådan. Dine testikler er en lige så naturlig del af din krop som alt andet.
  • Tak for svaret, Og det er helt sikkert det bedste.
    Så jeg vil finde en tid hos lægen og få det tjekket.

    Men jeg har heller ikke kunne koncentre mig i skolen og fritiden.
    Da jeg går og tænker om det noget alvorligt. Er bange for at jeg
    skal behandles og sådan.

    Men mange tak.
Log in eller Registrér for at kommentere.