Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

modocin

hej alle
Øv blev lige smidt af efter en lang smøre var skrevet, så prøver igen:O) men nøjes denne gang med spørgsmålet, havde ellers skrevet noget meget klogt. hehe.

Jeg tager 75 mcg euthorox om dagen, hvilket ikke kan være anderledes.
Tager det morgen/formiddag alt efter kvalmen. jeg tager det også med resten af mine vitaminer og mineraler. Mit problem er at jeg igen er fuldstændig død om morgenen og skal næsten ruskes for at vågne.
Kan det tages senere på dagen, og man stadig kan sove?
Kan det deles op på 2 gange daglig?
ideer tak:o)

Kommentarer

• Hej
    Jeg har netop fået at vide ved en læge, at jern og kalk hæmmer optagelsen af min stofskiftemedicin.
    Jeg skal tage min medicin (Eltroxin) på tom mave mindst ½ time inden morgenmaden, og jeg må IKKE tage andre piller samtidig. Ikke engang en vitaminpille - dem er der jo jern i. Der er jo også kalk i mange tabletter. Hvis jeg vil tage vitaminpiller, så skal jeg tage dem om aftenen.

Det er ganske vist sagt om Eltroxin, så jeg kan jo ikke vide om det også gælder for Euthyrox, men mon ikke - det aktive stof i tabletterne er vistnok det samme (?)
  • Ja der gælder det samme og det er faktisk svært at forstå at der stadig er folk som ikke ved det. Det er også en rigtig god ide at tage det på samme tidspunkt hver dag og det betyder at her hos mig ringer vækkeuret samme tid hver eneste dag året rundt, har jeg fri har jeg blot min medicin og et glas vand ved siden af sengen og så sover jeg videre når jeg har taget det:-)vh Petra
  • Tak for svar.
    Jeg vidste faktisk godt, at eltroxin skal tages på tom mave, er bare nervøs for det da jeg ikke kan tage vitaminer på tom mave ( kaster op).
    Jeg kan ikke tage medicinen samme tid hver dag grundet morgenkvalme, nogle dage mere end andre.
    Jeg vil prøve, at skille medicinen ad, men jeg ville dog ikke tage vitaminer for sent, da selv de kan forstyrre nattesøvnen..

Og ja man kan undre sig over så lidt info man får om forskellige ting, men igen så er der jo også pænt meget info de skal give og alle læger lægger vægt på noget forskelligt. Jeg betaler for eks. selv for en ernærings ekspert ( Biokemiker) ikke en læge har vejledt mig i mad og vitaminer.. Har selv fået mine antistoffer gevaldigt ned med naturlige ting..
  • og ja det aktive stof må være t4
Log in eller Registrér for at kommentere.