Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Skedesvamp

Redigeret 17 september, 2010, 06:12 i Åben debat for kvinder
Igår var jeg oppe og købe et middel mod svamp efter at min læge mente det var det. Jeg tog så stikpillen igår aftes og har både igår og idag smurt mig med salven. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor lang tid sådan noget tager om at virke, og hvilke symptomer i andre selv har oplevet. Jeg har det fuldstændig ligesom en blærebetændelse. Jeg er blevet tjekket for blærebetændelse, men der var intet galt. Er desuden også blevet tjekket for klamydia og det var heller ikke det.
Jeg selv frygter at det måske kunne være en underlivsbetændelse, men jeg har ingen feber, så kan det overhovedet være det? Har kun ondt i blæren, lidt om i lænden og småjag i underlivet.
Fortsætter selvfølgelig med den behandling jeg er igang med nu, men frygter samtidig at det kunne være andet....orker ikke at have ondt ret meget længere nu. Har haft smerter i snart 3 uger efterhånden. Nogen der har oplevet noget lignende?

På forhånd tak :-)
«1

Kommentarer

• http://dagenssundhed.dk/hudsygdomme/and ... p-i-skeden

Har du læst dette. Din læge mente, men er lægen ikke sikker. ??
    Jeg har selv gået med en lidelse i et år, fordi lægen lægen ikke mente, der var noget galt.
    Da jeg ikke kunne holde det ud mere bad jeg om en henvisning til en gynækolog, som med det samme kunne se der var noget galt.
    En måned efter var jeg rask.
    Det ærgrer mig grusomt, for jeg holdt op med at cykle det år grundet smerter og har mere end svært ved at komme i gang igen.
  • Hej Marksmor

Jeg synes, du skal få din læge til at give dig en henvisning til en gynækolog, det er ikke rimeligt, at du går og har det så slemt. Min tillid til nogle læger kan ligge på et meget lille sted, husk at det kun er dig der ved, hvordan du har det. Så man skal aldrig ikke stole blindt på sin læge.

Skedesvamp giver ikke de smerter, som du fortæller, så den tror jeg ikke på. Der må være noget andet galt.

Hilsen Sofie
  • Jeg har også haft meget ubehag i forbindelse med svamp... Canesten-kuren plejer at virke efter en dags tid eller to for mit vedkommende.

Hvis ikke du får lindring må du til lægen igen - og eventuelt have en henvisning til gynækolog som det nævnes ovenfor.
  • Hej

Tak for jeres svar :-)

Jeg ringede op til lægen idag, fordi jeg har haft en frygtelig nat (har kun sovet 1 time), men jeg fik kun fat i sekretæren. Jeg fik dog en tid til her kl. 13 og så må jeg se, hvad hun siger. Jeg kræver i hvert fald at hun undersøger mig ordentlig den her gang.
    Jeg har prøvet at have skedesvamp før, men der oplevede jeg kun kløe, og overhovedet ikke smerter fra blæren, så jeg kunne jo heller ikke rigtig forstå det.
    Jeg håber ikke det er underlivsbetændelse, fordi så frygter jeg at jeg ikke vil kunne få flere børn. For hvis jeg har gået med sådan noget i 3 uger, så ved man jo aldrig hvad der kan være sket af skader.
    Nå, nu må jeg afsted...må se hvad hun siger.
  • Hej igen

Nu har jeg været ved lægen og hun undersøgte mig. Hun kunne sige at jeg i hvert fald ikke har underlivsbetændelse i og med at jeg ikke har ondt de steder, hvor hun trykkede. Men jeg havde ondt når hun trykkede bestemte steder indvendig, så hun mener det er muskelspændinger, og hun har sendt en henvisning til en fys. Jeg spurgte om man virkelig godt kan få ondt i blæren af det, og det sagde hun at det kunne man sagtens. Hun mente at det passede meget godt med at det var muskelsmerter i og med at smerterne dukker op sidst på eftermiddagen/aftenen/natten. Så det er altså bækkensmerter og smerter i muskulaturen omkring dette....og jeg er ikke engang gravid ;-)

Mine smerter opstod en uges tid efter jeg havde været sammen med min kæreste, og da det er 4 år siden jeg sidst har været sammen med en, kan det jo være at jeg er kommet lidt ud af træning *griner* Så nu prøver jeg den fys, og er der ingen bedring, så ber jeg altså om en henvisning til en gynækolog.

Tusind tak fordi i tog jer tid til at svare mig :-)
  • persille1persille1
    Redigeret 16 september, 2010, 10:48
    Skal jeg være ærlig tænkte jeg på det, men var i tvivl, fordi du nævnte svamp.
    Netop de smerter du nævner kender jeg. Det var også muskelspændinger.
    Jeg led i flere år for lægen kunne ikke finde ud af, hvad det var. Jeg havde mange smerter i blæren og de steder du nævner.
    Jeg var på rigshospitalet til undersøgelse, der var intet galt , sagde lægen.

En dag, jeg var hos fysioteraputen, fordi jeg led af hovedpine, fortalte jeg om alle min smerter. Hun mente det var muskelspændinger i "mørbradsmusklerne" . Og det gav smerter de steder, du nævner. Især efter samleje.

Samtidig fandt hun ud af, det ene ben var længere end det andet og det gjorde jeg blev vredet skæv. Det gav yderligere smerter.
  • Jeg vil da også lige nævne, det er slet ikke så nemt, at få bugt med de smerter. Der måtte tryk massage til. Og jeg er bestemt ikke sart, men sveden sprang frem. Det gjorde ondt, virkelig ondt.
    Men husk at få målt dine ben. Er de ikke lige lange kan det give de smerter.
  • Hej Marksmor!

Jeg måtte sgu trække på smilebåndet:
    "Mine smerter opstod en uges tid efter jeg havde været sammen med min kæreste, og da det er 4 år siden jeg sidst har været sammen med en, kan det jo være at jeg er kommet lidt ud af træning *griner* "

Håber at du hurtigt får lindring af fysioterapien. Pøjpøj
  • Jeg har sclerose og har derfor problemer med mit ene ben. Mit venstre ben er meget stift når jeg går, så jeg har en haltende gang. Men det kan jeg jo ikke rigtig gøre noget ved, da det aldrig vil blive bedre. Heldigvis kan jeg jo så få vederlagsfri fysioterapi, så det kommer ikke til at koste mig noget. Det er jeg glad for, da jeg ikke har så frygtelig mange penge.
    Den fysioterapeut må trykke alt det hun vil, hvis bare hun kan fjerne blæresmerterne. Det er nemlig de smerter, der gør at jeg ikke kan sove. Jeg kan risikere at jeg får et attack, hvis jeg ikke får min søvn eller hvis min krop bliver stresset. Så det er bare ikke smart det her. Vil sgi ikke ende i kørestol igen :-s

Hehe ja jeg er sgi ude af træning med de der hankønsvæsner *griner* Men må nok indrømme at jeg nok vil holde en pause fra det...altså ikke en pause fra kæresten, men "hyggeriet" *griner* er bange for det er det, der har udløst det her. Det kan selvfølgelig have været et tilfælde, men frygten vil jo sidde i mig. Jeg blev godt nok syg med en virus-forkølelse med feber dagen efter vi havde været sammen og hostede efterfølgende ret kraftigt i 14 dage. Det kan jo også have været det, der har udløst det. Nej vi må tage tingene stille og rolig....og se om ikke jeg får det bedre igen....forhåbentligt hurtigt.
  • Hej

Jeg vil ønske for dig, at fysioterapeuten er dygtig og ved hvad det drejer sig om. De er ikke alle lige gode.
    Jeg føler med dig, for jeg ved hvor slemme de smerter er. Det var mit held jeg løb ind i en fysioterapeut, som forstod og vidste noget om det.
    Hun lavede trykmassage i begge sider af underlivet. Og jeg kunne mærke det i blæren også og i lænden.
    Hvor det hjalp efter et stykke tid.

Ikke engang inde på rigshospitalet, hvor blæren blev undersøgt, havde de nogen forklaring. Men det er mange år siden, så de er vel blevet mere videne.
    Det hjalp meget min ene sko blev forhøjet under hælen. Det var også fysioterapeuten , der fandt ud af det ene ben var længere end det andet.

Men jeg havde nået at pådraget mig slidgigt i den ene side af bækkenpartiet.
    Jeg vil sådan ønske for dig , at du bliver hjulpet.
Log in eller Registrér for at kommentere.