Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kloge kvinder hjælp mig...!!!

Redigeret 15 september, 2010, 12:23 i Snart gravid
Hej..

Min kæreste og jeg har nu besluttet at det er tid til en større familie.. :) Så jeg er stoppet på min p-piller, for snart 6 uger siden.. Herefter har vi dyrket sex tre gange, senest d. 23 aug.. Dette har jeg præcist tal på, da jeg har været ret dårlig og uoplagt pga et rygestop, som jeg selvfølgelig har vedtaget i og med at jeg skal være gravid..
Jeg får ikke min mens, og er nu gået 16 dage over tiden.. :( Jeg er rigtig frustreret og ked af det, da graviditetstestene siger negative.. Jeg har efterhånden taget et par stykker, og den sidste her i eftermiddag..
Igår var jeg hos en kranio sakral som jeg i årevis har gået hos pga min ryg.. Her har jeg været meget på det sidste, både på grund af ryggen og ligeså også fordi at hun har givet mig akupunktur i forbindelse med mit rygestop.. Jeg knækkede denne gang sammen, og fortalte hende det hele vedr. graviditeten eller ikke-graviditeten.. Hun lavede nogle af hendes hokus-pokus ting (som hun selv kalder det) og sagde til mig, at hun ville ikke udlukke at jeg IKKE var gravid.. De ting hun gjorde reagerede modsat i forhold til hvad de skulle, altså hvis man ikke var gravid.. Nå men efter denne oplevelse igår, besluttede jeg mig for at ringe til min læge idag.. Jeg kom aldrig igennem, på trods af at jeg ringede konstant i tre kvarter.. :( Til sidst fik jeg fat i sekretæren, og jeg forklarede hende min situation.. Hun sagde til mig at det var ganske normalt, at have så uregelmæssig cyklus lige efter et p-pille stop, og at hun mente jeg bare skulle se tiden an og vente, det ville jo komme på et tidspunkt.. Hmmm Okay så, tænkte jeg..!! Min læge har først tlf. tid igen på torsdag, så jeg tror at jeg vil prøve at få fat i hende der, hvis ikke min mens er kommet inden da..
Jeg er så skide frustreret... Og især fordi det er et kæmpe ønske for mig at blive gravid, og så går man her og får konstant falske forhåbninger.. :,( ligeledes kan vi ikke rigtig komme videre med projektet så længe at jeg ikke bløder.. :(
Hvad tror i der sker med min krop piger???? Sprænger jeg bare min mens over den her gang, og kan man det??? Jeg har altid haft regelmæssige cyklus!!!! Ligeledes kunne jeg os godt tænke mig og vide, om man bare kan dyrke sex så tosset man vil, hvis nu jeg skulle være gravid, og jo så endnu ikke er kommet over de 12 uger..??
Hilsen en efterhånden MEGET frustreret pige.. :(

Kommentarer

  • Indstillinger
    hmm jeg stoppede med p-piller aug. 08, og min mens er først blevet nogenlunde for 3 mdr siden? der kan gå meget lang tid for nogle, og kort tid for andre...
    synes simpelthen du panikker alt for meget når der ikke er gået længere tid.. det er klart at din mens ikke vil komme når du ikke tænker på andet end graviditet.. det forstyrre din cyklus (taler af erfaring, da min kæreste og jeg har forsøgt at blive gravide i halvandet år (altså ½ år efter mit p-pille stop) uden resultat, nu er jeg holdt op med at tænke på børn og graviditet og mens, og nu kommer det ca som det skal)..
    tænk mindre over det (ja jeg ved det er svært men det er det bedste du kan gøre) og så tag en slapper... din mens kommer ikke hurtigere af at du tænker på det konstant..
    og tvivler på at sex kan gå ud over dit evt foster... så knald på.. men hav sex for sex skyld, ellers bliver det en trist omgang for både du og manden..
  • Indstillinger
    Ja, jeg er enig - tag det nu lige roligt. Du er stoppet med p-piller for seks uger siden!! Din krop skal altså lige have tid til finde ud af det, især hvis du har taget p-piller i lang tid. Prøv at læse nogle af de andre debatter her på siden. Der er kvinder, der har fået at vide, at det kan tage endog ret lang tid, før kroppen finder sig selv efter p-pillestop.

    Du er med stor sandsynlighed gravid indenfor et årstid eller to - men det er den horisont du skal tænke i, og så ellers slappe af og tage det roligt.

    Og så skal I have sex, når I har lyst - det skal ikke lige pludselig være en del af et avlsprogram, for så løber I da sure i det. Det nye barn skulle gerne være resultat af varm kærlighed og lyst.

    Jeg forstår ikke helt din sætning:
    "( ligeledes kan vi ikke rigtig komme videre med projektet så længe at jeg ikke bløder.. :(" - Hvilket projekt? Det er forhåbentligt ikke ønsket om et barn, der nu kaldes en projekt?? Det er et nyt menneske, og I kan sagtens have sex af lyst og kærlighed - også selv om du skulle være blevet gravid.

    Hvis ikke der er sket noget om et års tid, så kan du gå til læge, men før bliver du ikke grundigere undersøgt og kommer i fertilitetsbehandling.

    Til sidst - man er jo gravid i ni måneder, du skal nok nå at opdage det, så der er ingen grund til at tage den ene graviditetstest efter den anden. Hvis du har taget testen korrekt, og den viser negativ, så er du ikke gravid, og det bliver du heller ikke af at tage en test mere.

    Ja, undskyld, men jeg synes godt nok lige, du reagerer ret så heftigt - efter kun seks uger. Den panik kan i øvrigt sagtens påvirke din cyklus, så det tager endnu længere tid at falde til ro og komme ordentligt i gang. Og den der totale panik kan gå ud over jeres forhold, så jeg tror nok du lige skal øve dig i at slappe af, og så ændre fokus, så hele jeres forhold nu ikke udelukkende kommer til at handle om graviditet, for kan jeg egentlig godt forestille mig, at din kæreste på et - i øvrigt meget snarligt -tidspunkt nærmest vil løbe skrigende bort.
  • Indstillinger
    Synes lige du skal overveje, om du skal svare på sådanne indlæg, hvis du skal være så kællinge agtig.. Har du ingen opkvikkende ord eller erfaringer at dele ud af, så luk...!!! Og så aner du ikke en skid om hvordan min kæreste og mit forhold er.. Så det skal du slet ikke udtale dig om...

    Ja undskyld siger jeg også.. Men havde nok ikke lige brug for at høre fra en klovn som dig, når mit humør i forvejen er lort..!!!!
  • Indstillinger
    Jeg mener nu egentlig at jeg var ret så opkvikkende, for at gå i totalt selvsving, bryde sammen osv. fordi der ikke er konstateret graviditet seks uger efter ophør med p-piller, mener jeg sådan set er at overreagere lige voldsomt nok.

    Selv i dette indlæg udtrykker du total fortvivlelse.

    Helt ærligt - så nemt er det altså ikke at blive gravid, og jeg prøvede faktisk at trøste dig ved at fortælle, at der sagtens kan gå lang tid før det lykkes, uden der derfor overhovedet er noget som helst galt med dig. I indlægget før skrives der om, at menstruationen har været hele to år om at blive normal. Så jo, der blev både delt lidt råd, erfaringer og trøst ud. Men - du vil øjensynlig kun have at vide at du er gravid, og det er der altså ingen her på et debatforum, der kan fortælle dig, og da slet ikke, når alt tyder på, at du ikke er.

    Så længe du er så højt oppe i det røde felt, påvirker du selv din cyklus ganske betragteligt. Så træk lige vejret, og læs igennem med de briller, der fortæller, at det her altså var positivt ment.

    Så igen - slap lige lidt af - jeg har faktisk forsøgt at være venlig over for dig, for en så voldsom skuffelse efter kun seks uger er altså lige vel langt ude.

    Jeg tilskriver dit hysteriske udbrud, at du også er i gang med rygestop, og held og lykke med det.
  • Indstillinger
    Hejsa

    Da jeg i sin tid for mange mange år siden lagde p-pillerne på hylden, gik der 3 mdr. og så var min cyklus i orden igen :-) Den første måned fik jeg ingen mens. Så det kan jo sagtens være det der er sket for dig.
    Jeg tror også det handler om hvor længe man har taget p-piller. Har man f.eks. taget dem i 10 år, tror jeg der går længere tid til en normal cylkus, i forhold til hvis man kun havde været på dem i 1 år. Men jeg ved det selvfølgelig ikke.

    Du må vente og se tiden an....før eller siden, bliver din cyklus normal igen. Jeg har endda hørt om nogen, der er blevet gravide selvom der var meget rod i deres cyklus. Så fat mod....du skal nok få en positiv graviditetstest med tiden. Lige nu skal din krop bare finde sig selv igen :-)

    ps. Der er sgi mange der kalder det at lave et barn for et projekt.....ikke første gang jeg har hørt det på nettet ;-) Folk kalder det projekt baby, og det er der mange der gør....så intet unormalt i dette. Alligevel er man sammen af lyst, og ikke kun pga. man vil have et barn.

    Held og lykke med det hele :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.