Fortvivlet mht. min menses.
Hej!
Jeg håber virkelig at der er nogle som kan give mig et godt råd eller jeres mening.
Sagen er den, at jeg var ved lægen for at blive tjekket om jeg var gravid, da min menstruation kom over en uge senere end normalt og kun varede i to dage. Ugen inden jeg skulle til lægen sluttede min menstruation. - Jeg var ikke gravid.
Nu kommer mit problem, på den sidste menstruationsdag (ugen inden jeg skulle til lægen) kom min kæreste op i mig. (Nu siger jeg det bare direkte)
Jeg skal til at begynde på p-piller, men kan ikke starte før jeg får min menstruation - nu er jeg gået to uger over tid, er der nogen der tror at jeg er gravid eller er min krop bare stresset eller lign. (Jeg regner selvfølgelig med at tage en graviditettest, men de er jo aldrig helt 100% sikre)
Håber der er nogen som kan hjælpe mig.
Hilsen
Anna
Jeg håber virkelig at der er nogle som kan give mig et godt råd eller jeres mening.
Sagen er den, at jeg var ved lægen for at blive tjekket om jeg var gravid, da min menstruation kom over en uge senere end normalt og kun varede i to dage. Ugen inden jeg skulle til lægen sluttede min menstruation. - Jeg var ikke gravid.
Nu kommer mit problem, på den sidste menstruationsdag (ugen inden jeg skulle til lægen) kom min kæreste op i mig. (Nu siger jeg det bare direkte)
Jeg skal til at begynde på p-piller, men kan ikke starte før jeg får min menstruation - nu er jeg gået to uger over tid, er der nogen der tror at jeg er gravid eller er min krop bare stresset eller lign. (Jeg regner selvfølgelig med at tage en graviditettest, men de er jo aldrig helt 100% sikre)
Håber der er nogen som kan hjælpe mig.
Hilsen
Anna
Kommentarer
Hvis vi bruger standardmodellen for cyclus, så er den ca. fire uger - +/- et par dage. Du har således været ved læge for ca. fire-fem uger siden? En uge inden det besøg, havde du ubeskyttet samleje, og så er der gået tre uger mere til forventet menstruation, og nu endnu to uger, hvor der ikke er kommet noget?
Nu lader det til, at du øjensynligt er ret så uregelmæssig,så derfor kan du da have ret i, at testen ikke kan vise tydeligt tegn for dig endnu, - dog er det omkring fem uger siden, du havde det ubeskyttede samleje, så det mener jeg godt, du kan få svar på nu, og hvis den viser negativ, så er det måske en ide at tage en mere om en uges tid, hvis menstruationen stadig udebliver – netop fordi du øjensynligt er så uregelmæssig.
Forhåbentligt er det hele bare netop som du selv er inde på, stress og noget forvirring omkring alt det her – det er meget normalt, at kroppen så reagerer på den måde, men – jeg synes et eller andet sted ikke, det er en god ide, at du uden videre skal have p-piller for dermed medicinsk at styre din cyklus, før det er grundigt undersøgt, hvorfor du den sidste tid har været så uregelmæssig. Din krop har vist nogle symptomer, som muligvis ikke betyder noget, men det er da ikke en god ide at sløre symptomer medicinsk frem for at finde ud af, om der er noget, der ikke er, som det skal være.
Det er ikke spor urimeligt at din kæreste bruger kondom. Der har åbenbart været flere ”smuttere”, siden du blev checket for graviditet for få uger siden.
Pas nu godt på dig selv – der er ikke andre til det.