Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp jeg har smerter.!

Redigeret 13 september, 2010, 06:59 i Åben debat om smerter
hej jeg er en pige på 16 år.
jeg er lidt bange hver gang jeg går i seng med min kæreste
for jeg får nogen gange smerter i mit underliv hvor at jeg bliver
meget øm og får svært ved at side ned og det kan stå på i nogle dage men det der gør mig mest urolig er
at jeg os bløder imens at jeg er øm og jeg har ikke været til lægen endnu for at få det tjekket om alt er normalt.!

Hilsen Den urolige

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du er "lidt bange" hver gang, du går i seng med din kæreste. Sådan skal man jo egentlig ikke have det, så jeg spekulerer først og fremmest på, om det er noget, du virkelig har lyst til, eller om det er noget, du gør, fordi han gerne vil?

    I og med, du nogen gange får ondt, så vil du helt ubevidst spænde og allerede før I går i gang, er du nervøs, og så bliver du efterfølgende øm.

    Først skal du måske tænke lidt over, hvor forelsket du er i din kæreste, om det at I har sex, er noget, der føles helt rigtigt for dig. Hvis ja, så skal I prøve at tale om det, og øve jer i at kæle rigtigt meget og du skal øve dig i at slappe helt af, og have tillid til, at din krop gerne vil det her.

    Hvis I har prøvet denne model, og du stadig har problemer, så bør du nok lige tale med din læge, og få undersøgt om alt er, som et skal være. Muligvis du skal kigge lidt i debatterne omkring vulvodyni, og se om der der er noget, du kan genkende. Jeg kender ikke selv til denne lidelse, og har forstået, at læger som sådan slet ikke tænker i de baner, så hvis det er, så skal du selv nævne den sandsynlighed for din læge.

    Men - faktisk tror jeg mest, det handler om, at du egentlig ikke er helt klar til det store sexliv endnu, og det er der bestemt ikke noget galt i.
Log in eller Registrér for at kommentere.