Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hey, hjælp mig er i tvivl.

Redigeret 15 september, 2010, 06:00 i Motion
Heysa.

Jeg er en ung dreng på 15 år. Her på det seneste er jeg begyndt at dyrke meget motion. Jeg er begyndt at løbetræne hver dag, varriere dog mit løb hvor jeg løber langt i et fin tempo (med styrketræning på ruten), og hvor jeg løber en kort rute hurtigt. Jeg begyndte så at interessere mig for, om det overhovedet er sundt at løbe hver dag. Googlede det, men fandt ingen svar da det er forskelligt hvad alle siger..

Jeg har det godt når jeg løber, og jeg er ikke træt i benene, samt har jeg heller ikke ondt nogle steder bagefter, dog kan det mærkes at man er lidt øm. Derfor ville jeg gerne hører jer ad, om det er sundt at løbe hver dag med overstående stil. Jeg føler nærmest da at jeg er blevet afhængelig af at skulle ud hver dag, og jeg kan lide resultatet af styrketræningen. Håber i kan give mig et bedre svar, end de andre kunne på google.

Mvh. Patrick Nielsen.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Patrick
    Det siges, at det er bedst at variere - at cardiotræne en dag og styrke en anden dag eller begge dele på en dag og så pause næste dag. Det skulle være fordi kroppen får lov til at restituere.
    Hvis den ikke får tid til at restituere, overtræner man. Det kan medføre skader.
    Men lyt til dit krop, nogen kan klare mere end andre. Du kan mærke at du overtræner, hvis formen bliver dårligere trods træning, hvis du får den ene forkølelse/infektion efter den anden, hvis du er meget træt hele tiden.

    Motion-online, Iform har masser af information om træning.
Log in eller Registrér for at kommentere.