Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kvinde må stå op og tisse/blærebetændelse

Redigeret 13 september, 2010, 09:51 i Blærebetændelse
Jeg har lige haft blærebetændels er færdig med pillerne men må nok have nogen flere...

Jeg kan dårlig tisse når jeg sidder ned...der er virkelig smalt???? Det er som om det ikke vil ud og jeg skal hele tiden...øh er det blærebetændelse istarter gjorde det ondt så jeg måtte holde fast på døren ...nu er det bedre men jeg må stå op?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skal ringe og snakke med lægevagten, for når penicillinen ikke har virket skal du enten have en skrappere kur eller have noget andet behandling. Du kan lige så godt ringe nu i stedet for at vente til i morgen.
  • Indstillinger
    Jeg har også haft blærebætendelse for ca 3 uger siden. (fik pillerne ved navn Sulfater)
    Det gik heldigvis over efter 3 dages behandling, men så fik jeg det igen her igår. Måtte ringe til vagtlægen og forklarer at jeg nu var pænt træt af det og at de enten må give mig noget andet eller noget der er stærkere. (fik selexid pillerne denne gang)

    En god kollega fortalte mig, at hun var plaget af det rigtig meget for nogle år siden og fik derfor sin urin dyrket, så de præcist kunne se hvilke bakterie det drejede sig om. Hun fik en anden behandling og har aldrig haft det siden.

    Jeg ringer til min egen læge imorgen og beder ham gør det samme. Er nu pænt træt af det, selvom jeg virkelig forsøger og gør ALT for at undgå det. Drikker masser vand, går med bomuldstrusser, vasker og tører mig den rigtige vej, tisser hver gang efter sex osv. Men intet hjælper..

    Vil råde dig til at snakke med din egen læge også og høre ham/hende ad. Be' dem om at sende din urin til dyrkning. Synes ikke rigtig at de har taget mig seriøst med min blærebætendelse, selvom de kan se i journalen hvor meget jeg har været plaget af det.
  • Indstillinger
    Ja det er ikke sjovt - det gør ondt. Synes efterhånden jeg har hørt mange forklaringer - forskellige sex partnere - og alt der har med det at gøre.

    Så sex er også en forklaring
Log in eller Registrér for at kommentere.