Knækket tand, ingen penge
Ja jeg aner ikke hvad jeg skal gøre... knækkede min venstre hjørnetand i går... på en tomatkerne... er 23 år, studere, og har ikke råd til at få lavet noget større indgreb... jeg aner ikke hvad jeg skal gøre... det eneste jeg har råd til er at gå og lade min skadede tand blive mere og mere smadret, mens jeg håber på en dag at få et par tusinde i overskud, så jeg måske kan rede stumpen før den rådner væk i kæften på mig ... Hvis der er nogle derude med den mindste ide vil jeg sætte pris på jeres råd.
Kommentarer
Hilsen Helene
Ja hvis det er økonomien, så kan man søge om enkeltydelse. Du kan evt. udfylde blanketten her og få det sendt ind/aflevere det i borgerservice (hvis I har det i jeres kommune). Ellers skal det være en eller anden social afdeling, som skal behandle ansøgningen.
Blanket:
https://www.borger.dk/Soeg/_layouts/Bor ... owlimit=25
Du kan i ansøgningen vedlægge et prisoverslag på, hvad det vil koste at få lavet (det kan du få hos en tandlæge).
Ellers er der også hos tandlægehøjskolerne. Der mener jeg, at man udelukkende betaler for selve materialerne, så det kan blive lidt billigt.
Ellers henvend dig til din tandlæge og spørg om du kan få en afdragsordning, det gør de fleste tandlæger.