Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Knækket tand, ingen penge

Ja jeg aner ikke hvad jeg skal gøre... knækkede min venstre hjørnetand i går... på en tomatkerne... er 23 år, studere, og har ikke råd til at få lavet noget større indgreb... jeg aner ikke hvad jeg skal gøre... det eneste jeg har råd til er at gå og lade min skadede tand blive mere og mere smadret, mens jeg håber på en dag at få et par tusinde i overskud, så jeg måske kan rede stumpen før den rådner væk i kæften på mig :( ... Hvis der er nogle derude med den mindste ide vil jeg sætte pris på jeres råd.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Prøv en af tandlægehøjskolerne.
  • Indstillinger
    Prøv at høre på kommunen, om der er mulighed for hjælp til enkeltudgift, eller hvad det nu hedder.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Er det muligt at få hjælp til sådan noget på komunen? det er i hvert flad et forsøg værd.
  • Indstillinger
    Hej

    Ja hvis det er økonomien, så kan man søge om enkeltydelse. Du kan evt. udfylde blanketten her og få det sendt ind/aflevere det i borgerservice (hvis I har det i jeres kommune). Ellers skal det være en eller anden social afdeling, som skal behandle ansøgningen.

    Blanket:
    https://www.borger.dk/Soeg/_layouts/Bor ... owlimit=25

    Du kan i ansøgningen vedlægge et prisoverslag på, hvad det vil koste at få lavet (det kan du få hos en tandlæge).

    Ellers er der også hos tandlægehøjskolerne. Der mener jeg, at man udelukkende betaler for selve materialerne, så det kan blive lidt billigt.
  • Indstillinger
    Mange henvender sig på tandlægehøjskolerne så det er nemmest at få en tid hvis dét man ønsker lavet er lidt ud over det almindelige. De, der ordner det er jo i en læresituation og skal blive klogere på stoffet.
    Ellers henvend dig til din tandlæge og spørg om du kan få en afdragsordning, det gør de fleste tandlæger.
Log in eller Registrér for at kommentere.