Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-piller? Gravid?

Redigeret 9 september, 2010, 02:46 i Prævention
Jeg er i tvivl om, om jeg er gravid.
Jeg havde i juli ubeskyttet, men afbrudt, samleje. Jeg er på p-piller, og har været det siden januar. Men op til samlejet var jeg på penicillin, som senere læste i vejledningen til mine piller, kan nedsætte p-pillens funktion.
Jeg har siden haft menstruation 2 gange, men har på det sidste haft kvalme og føler mine mave er blevet underlig hård.
Til historien hører, at jeg lige nu er i Canada, som udvekslingsstudent i et år. Hvis jeg er gravid, vil jeg blive sendt på det første fly tilbage til Danmark. Desuden bor jeg i en lille by i et meget katolsk område, og tør ikke rigtig gå ned på apoteket og købe en graviditetstest. Og hvis jeg skal til lægen skal min værtsfamilie, pga af forsikring etc., vide det. Og har efter 3 uger her, ikke helt et godt nok forhold til dem, at jeg vil begynde at forklare dem (på fransk, som jeg ikke kan tale endnu) at jeg muligvis kan være gravid.

Er der nogen der kan fortælle mig, om man kan få sin menstruation selvom man er gravid? Eller kan det at komme til et andet land, spise andet mad, og i det hele taget gå med følelserne uden på kroppen, som man gør som udvekslingsstudent, godt få hormonerne til at opføre dig underligt?

Håbet virkelig nogen kan svare mig!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du har haft din menstruation, som du plejer, så vil jeg påstå, at det er ret usandsynligt, du skulle være gravid, men 100% sikker kan man vel ikke være. Kan du evt. få en i Danmark til at poste dig en graviditetstest? Så kan du finde ud af det helt diskret.

    De symptomer, du beskriver passer da glimrende med, at du befinder dig i et andet land, du bor hos en familie, hvor du ikke er faldet til endnu, du har ikke helt styr på sproget - alt er vendt op og ned i dit liv, der er i det hele taget slet ikke noget at sige til, at du har det lidt skidt.
    Jeg vil faktisk foreslå dig at kontakte den organisation, der har formidlet dit ophold, og få en snak med dem. Min søn var for nogle år siden på et sådant udvekslingsophold, og jeg mener da at huske, at der netop er kontaktpersoner, så man ikke er helt alene i verden. Det er da absolut ikke meningen at et sådant ophold er noget, du skal blive syg af, tvært i mod - det skulle meget gerne være en vidunderlig oplevelse, som du skal tænke tilbage på med stor glæde.

    Held og lykke med det hele.
Log in eller Registrér for at kommentere.