Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Langvarigt syg

Hej, jeg er en ung mand på 21år.

Jeg vil gerne prøve at finde ud af hvad der er i vejen med mig, ud fra disse symptomer:

I den sidste måned, siden temperaturen faldt har jeg gået rundt og været småsyg, forstået som: Tung i hovedet, Hostet slim op, Ingen koncentrations evne, enkelte dage feber og til tider almindelige influenza symptomer.

Det kommer og går i perioder, så jeg tænkte på om det kan skyldes en af disse Fem ting:

1. Den skole jeg går på, er i 7 etager hvor der går i alt 800 elever, hvor at hygiejnen er for dårlig, og der med at jeg bliver syg af de bakterier der flyder rundt på skolen?

2. At mit immunsystem er svækket, og i givet fald hvad er symptomerne på dette, og hvordan kan man styrke det?

3. På grund af stress, hvad jeg mener er at jeg kun oplever det i sammenhæng med skolen, men ikke mit fritids arbejde selvom det er en 42timers arbejdsuge (Ferierne).?

4. Skolens indeklima, eksempelvis dårlig udluftning eller andet?

5. At jeg i virkeligheden lider af en kronisk sygdom, som jeg ikke selv har opdaget. Dette tror jeg dog ikke helt selv på, da det for alvor først er kommet siden jeg flyttede ind til Frederiksberg, ude fra Landet.

Det skal tilføjes at jeg tidligere har lidt af en depression, jeg ved ikke om det kan have noget med sagen at gøre.

Hvis der er nogen der har en ide til hvad det kan være, og evt. hvordan det kan behandles vil jeg blive utrolig glad. Da min nuværende fraværs procent efter sommerferien ligger på 34% og ingen tror på at jeg rent faktisk tit ligger under dynen og er syg.

Jeg leder ikke efter en undskyldning, men et svar så jeg kan blive rask igen.

Venlig Hilsen
Henrik

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der er jo ikke nogen her, der kan give dig et svar, så du bliver rask. Det skal du nok ikke regne med.

    Jeg går ud fra, at du har været ved læge, og der der er foretaget nogle tests? Blodprøver osv.

    Hvordan ser din kost ud? Sørger du for at spise sundt, varieret og med masser af frugt og grønt?

    Hvad med motion? Frisk luft?

    Det kan bestemt være et problem at flytte fra landet ind til byen, hvorfor det er væsentligt, at du sørger for at komme ud og få luft.

    Jeg fornemmer egentlig, at det handler om, at du ikke er helt glad for det, du foretager dig, at du måske også føler dig lidt ensom. Tænk over om det er den rette uddannelse, du er i gang med.

    Har du fået opbygget lidt netværk, har du fået nogle kammerater - er der nogen, du foretager dig noget hyggeligt sammen med?

    Ja, det var nogle forskellige bud, du kan overveje.
  • Indstillinger
    Er din immunsystem svækket, skal du spise en masse c-vitamin. Det er bedst at du spiser en del frugter og grøntsager i stedet for piller. Det er også vigtigt at lægen tager en blodprøve, sådan at de kan måle dine vitamin sammensætning.

    Derudover kan dårlig indeklima godt have alvorlige birvirkninger, såsom dårlig koncentration og påvirke dit immunsystem. Er der dårlig indeklima, er der sandsynlighed for mugsvampe i skolens lokaler. Det giver tit hovedpine, tør hals eller øjne irritation. Der er mange forskellige symptomer, nogle udvikler få eller næsten ingen symptomer.

    Det er vigtigt at du tager en snak med lægen om dette, sådan at de kan få foretaget en yderligere undersøgelse på dig. Jeg vil tro at du har mangel på vitamin og udsat for dårlig indeklima.
Log in eller Registrér for at kommentere.