Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvordan sover man bedst , en høj eller lav seng ?

Jeg er kommet i den tvivl om hvordan man sover bedst i forhold til hvor høj eller lav ens seng egenligt er ?

Ville man sove bedre med en højere seng eller en seng hvor du er tættere på gulvet ?

Tak :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det, tror jeg, er helt individuelt.
    Det vigtigste er, at man har det godt i sit soveværelse/sovested. Føler sig tryg og godt tilpas.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Hej Zamzam 22

    Jeg tror ikke, at sengens højde påvirker ens søvn. Sengens højde har nok snarere betydning for, hvordan man kommer op!

    Da jeg for nogle år siden skulle købe ny seng, lagde jeg mærke til, at alle de dyre kvalitetssenge (f.eks. den blåternede Hästens) var meget høje. Det undrede jeg mig meget over. Jeg mente ikke, at jeg havde behov for en seng, der var næsten lige så høj som en hospitalsseng. Så derfor fik jeg monteret specielle, lave ben på min nye seng, i stedet for dem, der oprindelig hørte til sengen.

    Det har jeg fortrudt! For det første kan jeg vanskeligt støvsuge under sengen, fordi der simpelthen ikke er plads til støvsugermundstykket mellem den tykke madras og gulvet. For det andet er jeg blevet ældre, og jeg har faktisk besvær med at komme ud af min seng :o(

    Hvis tallet ”22” i dit brugernavn refererer til din alder, behøver du nok ikke tænke på, at det er vanskeligere at komme ud af en lav seng – i hvert fald først om mange, mange år.

    Hvis jeg var dig, ville jeg vælge den seng, der er bedst at ligge i :o)

    Mange hilsner

    Kameliedamen
  • Indstillinger
    Ja, jeg mener også højden udelukkende har med at gøre, hvordan man kommer op/ned i sengen.

    Madrassen har afgørende betydning - og der er det meget vigtigt at bruge tid på at finde den type madras, der passer en bedst. Og - så er miljøet i soveværelset meget vigtigt. Hvis man er nødt til at have arbejdsværelse i soveværelset, så er det vigtigt at have en afskærmning, så man ikke ligger i sengen og har udsigt til det arbejde, man ikke lige fik lavet. Det er i hvert fald ikke optimalt for en god og afslappende søvn.

    God luft, ro, orden og harmoni i soveværelset er sådan set også afgørende for en god søvn.
Log in eller Registrér for at kommentere.