Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

7 måneder og dags-soverytme.

Redigeret 7 september, 2010, 04:56 i Små børn
Hej,

Vi har en pige på 7 måneder. Hun er glad og trives rigtig godt.

Hun kommer i seng mellem 18.30 og 19.30 hver dag. De fleste dage falder hun bare i søvn og sover til næste morgen ved 6-tiden. Når vi står op går der max 1-1½ time, så kommer hun ud i barnevognen og sover mellem 1 og 2 timer. Så kommer hun ind, får lidt mad, bliver vasket og får tøj på. Så leger hun lidt og vi snakker. Når hun har været vågen 1-2 timer er hun træt igen og kommer i barnevogen. Så sover hun igen ca. 2 timer. Kommer ind, spiser frokost, leger, griner og er aktiv. Så igen om eftermiddagen sover hun i barnevognen igen ca. 2 timer. Kommer ind, snakker, leger, spiser aftensmad og kommer i bad.

Så er kl. ved at være 18-18.30 og hun begynder at gnide sig i øjnene.

Når hun skal sove i barnevognen, ligger jeg hende bare ud. Siger sov godt og går ind. Så ligger hun og snakker ca. 10 min. og falder så i søvn.

Om aften tager jeg, eller min mand, hende med op i vores seng, hvor vi sidder og giver hende en flaske med majsvælling og derefter ligger vi hende ind i hendes seng, siger godnat og går ned. Det er sjældent vi skal derop igen. Hun snakker måske ½ time, men falder stille og roligt i søvn.

Hun græder faktisk aldrig - kun hvis hun har drømt og vågner. Så skal hun bare lige op, så falder hun til ro igen og sover videre.

Hun elsker at komme i barnevognen. Når man ligger ned griner hun og tager dynen op og nusser med den i ansigtet.

Mit spørgsmål er...

Er det virkelig normalt, at et barn på 7 måneder sover så meget i løbet af et døgn? Hun sover måske 16-17 timer i døgnet. Nogle gange er det godt nok mindre, men når vi bare er hjemme sover hun meget.

Johanne
Log in eller Registrér for at kommentere.