Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Slut med Efexor! Eller?

Redigeret 6 september, 2010, 17:14 i Åben debat om depression
Hej,
Jeg er en pige på 21 år, der er trappet helt ud af efexor.
Men, men, men.. Jeg har så mange bivirkninger! Det er ulideligt!

Min historie og udtrapningen:
For ca. 3 år siden fik jeg konstateret en depression.
Jeg begyndte først på efexor, men skiftede over til 30mg. Cipralex efter ca. 2 måneder, fordi jeg var hyperaktiv når jeg fik efexor.
Jeg kunne ikke sove om natten. Jeg havde en ufattelig energi, selvom jeg ikke spiste noget som helst.
I godt to et halvt år gik det udemærket med 30mg. Cipralex.
Men så fik jeg en ”genial” idé:
Jeg har taget ca. 15kg. på siden jeg fik konstateret en depression, så jeg tænkte at jeg godt ville tabe mig lidt. Så jeg skiftede tilbage til efexor 75mg.
Det var jeg på i ca. 3-4 måneder. (Uden effekt på vægttab skal det dog siges.)
Jeg belsuttede mig derfor, for at trappe helt ud af efexor, fordi jeg følte at jeg var på et punkt i mit liv hvor jeg kunne undvære antidepressivmedicin.
Jeg gik fra 75mg. ned til det halve i en uge, og så skulle det være slut.
Men nu er jeg bare rigtig, rigtig dårlig!
Jeg er konstant svimmel.
Jeg kan ikke stå op i mere end et par minutter af gangen.
Jeg kaster op.
Jeg får tudeture, uden at vide hvad jeg tuder over.
Jeg har hedeture, der går over til at jeg fryser helt vildt.
Jeg er lys- og lydfølsom.
Jeg føler mig lettere irritabel.
Jeg sover det meste af døgnet, da det er på det tidspunkt jeg har det ”bedst”, hvis man ser bort for alle de mareridt jeg har.

Jeg har været inde og læse forskellige indlæg på nettet, angående bivirkninger ved udtrapning af Efexor. Og udfra hvad jeg kan læse, så er jeg langtfra den eneste der har det så dårligt efter bekendtskabet med Efexor. Men jeg synes ikke rigtig at jeg kan finde nogen løsning.
Er der en eller nogen, der har et råd til hvordan man får det her til at høre op?

På forhånd tak!
Hilsen Nicoline
Log in eller Registrér for at kommentere.