Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

sex VS kærlighed

Redigeret 6 september, 2010, 19:12 i Kvindelige sexproblemer
Jeg har altid været god, måske for god til at adskille sex og kærlighed. Sex for mig kan sagtens bare være sex uden følelsesmæssig involvering. Dog er jeg på det seneste blevet mere og mere opmærksom på, at adskillelsen af sex og kærlighed måske er blevet for skarp.
Jeg bliver som de fleste andre vild/betaget/forelsket i fyre, jeg har bare aldrig lyst til at have sex med dem.
Sex for mig er bare sex - noget vildt og vidunderligt og fyldt med intimitet!
De fyre jeg bliver vild med, tænker jeg som gode venner, med flirt, dates, mm.. Jeg har også sex med dem, men det tænder mig ikke og er ofte grunden til at jeg ender med at gå fra dem..
Hvad er der galt med mig?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg ved ikke, om jeg forstår dig rigtigt...
    Skulle der være noget galt med dig, fordi du pludseligt forandrer dig?

    Jeg synes, det lyder som et sundhedstegn, at du holder op med at adskille sex og kærlighed. Måske er du bare på ét eller andet ubevidst plan blevet klar over, at sex uden kærlighed ikke længere giver dig den tilfredsstillelse, det tidligere har givet dig. For mig at se er sex uden kærlighed en ret overfladisk tilfredsstillelse. Der mangler dybde. Måske er det den dybde, nærheden, nærværet, samhørigheden og den ægte intimitet, der er mellem to mennesker, der elsker hinanden og som derfor også nyder erotikken på en helt anden måde, som din psyke eller din sjæl begynder at savne?

    Jeg ved det selvfølgeligt ikke. Det er bare mine tanker.

    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.