Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Præstationsangst i badet

Redigeret 6 september, 2010, 11:44 i Seksuel debut
Hej! Jeg er en 16-år gammel dreng fra Sønderjylland, som godt kunne tænke mig svar på dette problem:

Jeg er meget sammen med en pige for tiden (ikke seksuelt endnu), og vi bliver nok snart kærester. Problemet er bare, at jeg er en af disse drenge, som er kommet i en meget sen pubertet, og jeg ved ikke hvor langt i min proces, jeg endnu er. Jeg er bange for de andre drenge i min gymnasieklasse finder ud af det, og vil nedgøre med det (eventuelt fortælle min "veninde" det).

Min pik er, når jeg er alene, helt almindelig størrelse og klunkerne hænger ganske almindeligt. Men når jeg har idræt og skal til at i bad ved jeg pludselig ikke hvorfor, men så bliver min pik mega lille og klunkerne sætter sig bare helt op, som det lignede at de ikke var faldet ned endnu. Det er meget anstrengende at skulle gå i bad med alle mine gym-kammerater, som har et helt almindeligt lem, hvor det hele hænger osv.

Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor at den bliver så lille, hver gang jeg skal til at i bad med andre mennesker, selvom jeg hver gang siger til mig selv "at det nok skal gå". Det irriterer mig meget, da jeg herhjemme, når jeg onanerer eller bare trækker ned i buksen har to boller der er faldet ned og et slapt lem på 11 cm og et stivt lem på 15 cm (og det er jo meget normalt).

Jeg er bange for at min pik vil krybe sig sammen også ved min seksuelle debut. Kan nogen svare hvad der lige sker for min pik - det er ret belastende at skulle gå i bad med en flok drenge, der bare har helt styr på lemmet, mens min pik i badet ligner en 0. klassers.

Som skrevet ovenover, så er jeg ret sent udviklet, men har det seneste år udviklet meget hår på ben, arme, armhuler, skridt med videre. Jeg er knap 185 cm høj, og er vokset rigtig meget i 9. klasse folkeskolen, hvor vi IKKE gik i bad, da idræt var vores sidste modul, og vi bare tog hjem. Betyder det noget?

Kærlig hilsen Frederik

Kommentarer

  • Det er ikke unormalt at den kryber sammen, når den kommer ud i kølig luft og måske især, hvis vandet er køligt - spøg du f.eks. bare nogle vinterbadere; det er ikke mange cm der kommer i vandet, kan jeg love dig, og det er heller ikke unormalt, at den bliver "bange" når den skal vises frem for andre, og der er givet flere af dine kammerater, der har samme problem, men det har du nok ikke lagt mærke til - du har nemlig kun set dem, hvor det hele er som det skal være, hvilket også er helt normalt. Især unge, der ikke er specielt godt oplyst - hvilket rigtigt mange desværre ikke er - er ofte meget overbeviste om, at dette eller hint sikkert er meget mærkeligt, og at man er den eneste i verden, der har problemet.

    I første omgang kan du glæde dig over, at de andre har - måske ikke det samme problem som dig, men nogle andre problemer, de er overbeviste om, at alle de andre kigger på, og finder meget mærkelige.

    Hvis nogen af dine kammerater skulle finde på at fortælle din måske kommende veninde, at hun ikke skal regne med, at du kan noget som helst seksuelt, og hun på det grundlag dropper dig, så er hun ganske enkelt ikke noget at samle på, og du skal således være glad for, at det ikke bliver hende, du får din debut med. Men - det tror jeg heller ikke dine kammerater gør.

    Jo, det kan da være lidt svært med den første gang - og du vil muligvis blive nervøs og føle noget præstationsangst, og den klarer du ved, at I begge tager jer god tid til at lære hinanden at kende, bruger tid på at fortælle at det altså er første gang, at I starter med at kæle og nusse, og slet ikke går til samlejet før I begge er helt klar til det, og ikke kan lade være, hvilket der kan gå lang tid med - måske endda flere uger - tag det roligt. På den måde er sandsynligheden for, at det bliver en god og dejlig oplevelse for jer begge optimal. Hvis hun har haft sex før, vil hun givet være meget forstående, og hvis det også er første gang for hende, har hun også behovet for netop denne tryghed.

    Og - så husker I lige det kondom, ikke?

    Til sidst; jeg har aldrig nogen sinde hørt, at manglende bad efter gymnastik i 9. klasse skulle have betydning for det "problem" du nu mener at have, som jeg altså vil vove at påstå slet ikke er noget problem; det lader da til at den har den størrelse, den skal have, og den med stor sandsynlighed også vil kunne det, den skal. Prøv at tage det helt roligt - der er givet slet ikke noget "galt" med dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.