Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

implatater i knæ, den nederste del gør stadig meget ondt

Redigeret 2 september, 2010, 10:27 i Slidgigt
Jeg skriver for min svigermor, der er blevet opereret i knæet 5 gange, tror jeg nok, pga. slidgigt. Den øverste del er blevet god, sidder fast og ingen problemer, men den nederste del, den i skinnebenet, har hun igen fået lavet om i marts måned. Det begyndte rigtig godt, men efter ca. 3 måneder begyndte det at gøre rigtig ondt og hun blev bedt om at holde pause fra genoptræningen. Den begyndte hun igen for godt 14 dage siden og har endnu engang fået besked på at holde sig i ro. Kirugerne ved ikke hvad det er, og jeg har svært ved at finde noget om det her på nettet. Nogle der har samme problem??? Hvis hun skal under kniven igen får hun med stor risiko stift ben(vil hun helst ikke!!!)
Jeg var selv til ortopædkirug og fik at vide det ikke var helt sundt at cykle, pga. bøjningen i knæet/benet er for stor og det var bedre at løbe. Så tænkte jeg; min svigermor cykler til genoptræningen(på motionscykel), men det er ikke godt hvis jeg og min mand cykler fordi vi har lidt dårlige knæ. Nogle der har en god forklaring på det og hvad hun så evt. kan gøre for at få det godt igen??? Det skal siges hun er overvægtig, men har svært ved at tabe sig da hun ikke kan/må lave noget/meget og hun får rigtig meget medicin.
Håber der er nogle der kan hjælpe os, for hun har det ikke godt og det er meget hårdt som pårørende ikke at kunne gøre noget for hende, så hun får det bedre.
Hilsen majse25
Log in eller Registrér for at kommentere.