Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt i halsen

Jeg er en pige på 17 der i nogle perioder på det sidste har haft meget ondt i halsen.
Det har været sådan at jeg ikke har kunne synke noget uden det gjorde ondt, jeg har været øm uden på halsen, har til tider slet ikke kunne åbne munden uden det gjorde ondt i halsen. - Jeg har dog ikke haft feber.
Det kommer og varer i omkring en uge til to og forsvinder så igen. - Denne gang har det kun været væk i en uge inden det kom igen.
Jeg har overvejet om det er halsbetændelse og om jeg burde gå til lægen, men jeg har ikke feber som er et tydeligt tegn på halsbetændelse.
Hvad skal/bør jeg gøre?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der er flere slags halsbetændelse, og man behøver ikke få feber. Det kan også være, at du får rifter i halsen hvilket kan gøre ondt. Men det er nok lidt usandsynligt at du får det igen og igen - med mindre du har bulimi.
    Uanset hvad skal du da tage til lægen og få kigget på det, for det er da møg irriterende at rende rundt med.
  • Indstillinger
    Hej
    Synes næsten du skal tage en tur til lægen, hvis det fortsætter.
    Måske kan det være spiserørskatar. Det har jeg haft, hvor det gjorde mest ondt, når jeg lagde ned, f.eks. når jeg skulle sove. Det kom også i perioder. Det gjorde også ondt f.eks. når jeg spiste noget.
Log in eller Registrér for at kommentere.