Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp!!! Jeg har være udsat for incest

Redigeret 10 september, 2010, 18:13 i Incest og seksuelt misbrug
Jeg eren fyr på 27 som har være udsat for incest..

Jeg vil virkelig godt ha noget hjælpe. jeg har prøve at snakke med støttecenter mod incest.. og de har henvist mig til VOSI og jeg har være over på Incestvcenter fyn... men jeg har desværre fået afslag på det det kunne gi mig...
er det enste jeg kan gøre er det den psykologordninge som de snakke om at jeg kan søge...
eller er der ander mulighedder...

Jeg vil virkelig godt vider med mit liv nu...

håber der er nogen der har en idé til hvad jeg kan gøre...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej...

    Det er rigtigt godt, at du er indstillet på at gøre noget for at få det bedre.

    Nu ved jeg jo ikke, om du kommer fra Sjælland men jeg undrer mig over, om ikke Støttecentret kunne skrive dig på venteliste til deres mandegruppe?

    Hvem har givet dig afslag i forbindelse med VISO?

    Du kan prøve at høre din læge/psykiater, om der er gruppeterapi under distriktspsykiatrien, du kan komme ind i.

    Det er desværre vanskeligt at komme i terapi, hvis ikke man selv betaler og det er dyrt. Har du evt. mulighed for det? Fordelen ved det er, at man selv frit kan vælge, hvilken form for terapi, man ønsker. Det er ikke alle, der har mest glæde af psykologbehandling. Nogle har stort udbytte af kropsterapi og for mig var NLP- og hypnoterapi det rigtige.

    Jeg lægger hovedet i blød, om jeg kan komme på andre muligheder, der ikke vil koste en formue.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Hej

    Måske det her sted var en mulighed for dig?

    http://www.csm-fyn.dk/Forside

    De lyder til at have erfaring i netop i din situation.

    Håber du får hjælp.
  • Indstillinger
    hejsa..
    Jeg er fra sjælland.. jeg ved fra incestcenter fyn.. at hypnose ikke er n go idé for mig...

    Det er Viso der har sagt at de ikke har mulighed for at hjælpe mig da jeg har brug for behandling...

    så det er det jeg søger...

    Jeg prøver at find et behandlingstilbud for incest ofre...

    støttecenter mod incest hænd viser kun til psykologordningen....
  • Indstillinger
    Puha. siger jeg bare.
    Jeg ville ønske jeg havde superheltekrafter.

    Men om ikke andet håber jeg du er ok og det går ok.

    Jeg vil også råde dig til at kontakte lægen.
    Udover det er der mange andre muligheder:

    Tigergården, giver rådgivning til prævention osv. De hjælper mange med deres seksualle problemer. Kunne være en idé.
    Ungekontakten (Århus) ved ikke om de er i Odense/på fyn. Men mon ikke der er noget der minder om. Dem kan man ringe til, komme ind til og få hjælp på alle måder.
    Lægevagten kunne muligvis også hjælpe eller give råd.
    Udryknings teamet kunne om ikke være et forsøg, at ringe til dem de er inde for psykiatrien og hjælper folk på den måde.

    Social rådgiver, psykologer og dem kan man godt prøve at få fat i.
    Hvis jeg kunne ville jeg mere ind gerne hjælpe med andre eller andet.
    Men idéerne er brugt op :)Håber at du finder din måde at hjælpe dig selv på.
    Om ikke andet prøv at google nogle nøgle ord i denne sammenhæng.
  • Indstillinger
    P.s. Det er gratis at få hjælp hos:

    Ungekontakten (Odense)

    Et link: http://www.odense.dk/web5/ungekontakten.aspx

    Tigergården (Odense)

    (trods det, det koster for dig at ringe med dit mobil selvskab)
    At ringe til:
    Lægevagten
    Udryknings teamet
    Sexlinjen- de har også en hjemme side: www.sexlinien.dk

    Og at ansøge i dit tilfælde om en psykolog eller lignede burde ikke være svært! At påkræve sig det er muligt.

    ( Jeg ved forresten ikke om jeg må oplyse tlf. nr. på de overstående muligheder. Men jeg fandt dem alle med google søgning! Og jeg har dem liggende hvis det trænger sig på :)
  • Indstillinger
    Hej igen...

    Jeg lovede at vende tilbage, hvis jeg fandt andre muligheder.
    Du kan prøve at kigge på denne side og se om dette tilbud er noget, du kan bruge: Terapeutstuderende søger klienter - http://www.synlighedsdagen.dk/nyhedsbrev_aug2010.html

    KH Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.