Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hårtab - påvirket af styrketræning? og Propeciadebat

Redigeret 31 august, 2010, 10:27 i Hårtab
Jeg er en ung mand på 18 år der lider af hårtab og jeg vil tro det er arveligt hårtab. Jeg taber lige så stille mit hår dag for dag. Arveligt hårtab skyldes jo en arvelig overfølsomhed overfor hormonet DHT (ditestosteron).

Jeg har været ved læge, jeg har endda været der 2 gange.. den første læge sagde at man ikke kan behandle hårtab, og hvis det er arveligt hårtab kan jeg ligeså godt acceptere det. Den anden læge sagde at jeg ikke umiddelbart så ud til at lide at arveligt hårtab, fordi jeg ikke har de karakteristiske høje tindinger, men da jeg taber meget hår (i omegnen af 50-100 dagligt, og jeg synes mit pandehår bliver tyndere er jeg selv overbevist om at jeg desværre lider af det.

Jeg foreslog Propecia for den anden læge, men han afslog da han ikke mente det var klinisk dokumenteret, og han sagde at han forøvrigt ikke mente at jeg led af hårtab..


Men mit spørgsmål er:
Har styrketræning (øget testosteron-produktion) en negativ effekt på hårtab, så håret tabes hurtigere hvis man styrketræner?

Håber på mange svar

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kan desværre ikke svare dig på dit spørgsmål, men jeg kan fortælle, at silicium har en god effekt på håret. Min bror fik glansen og farven tilbage i sit hår , foruden der spirede små nye hår frem.
    Ganske vist ikke så mange, men han taber ikke hår mere.
    Han køber det billigste mærke.
    Jeg ringede lige til ham og spurgte om han vedblivende tog det, ja, det gjorde han, det ville han ikke undvære. Det havde hjulpet meget på håret.
    Fra jeg anbefalede det til ham og til jeg kunne se et resultat gik der ca 1/2 år.



    http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/i ... =6/menu=5/
Log in eller Registrér for at kommentere.