Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Menstruation.

Redigeret 31 august, 2010, 06:13 i PMS og menstruation
Hej allesammen, det her er det nok underligste spørgsmål i har hørt længe, men vil gerne vide om det kan lade sig gøre.

Jeg skal i sommerhus på fredagtil søndag nogen venner hvor der er en kæmpe pool som jeg havde set frem til at skulle ligge i all time..
Bare det at jeg lige har fået min mens, har kraftige blødninger så kan ikke bruge tampon, kun kæmpe nat bind.

Er der noget man kan gøre for menstruationen kan gå hurtigere væk?

Altså at den er væk inden fredag..

Please svar hurtigt da jeg snart skal afsted.

Mvh den forvirrende.

Kommentarer

• Ja, det kan jeg jo ikke vide, men på fredag skulle således være 4.dagen for din menstruation. Er det også voldsomt så langt henne i forløbet?

Jeg har en gang for år tilbage også haft voldsom menstruation og jeg skulle i svømmehallen, og der klarede jeg det fint med en af de der super-tamponer. Så længe jeg var i vandet, var der ikke noget problem, men i det øjeblik jeg stod op, skulle jeg skynde mig på toilettet, for godt nok blev blodet holdt tilbage, men den tampon sugede jo så kraftigt, at jeg også havde det halve (nå ja, måske ikke helt) af svømmehallen oppe i mig.

Generelt er det nok ikke så sundt, men for en week-end går det vel nok, hvis du ellers ikke er specielt sart i underlivet og den pågældende pool ellers er i orden mht. rent vand.

Men - som svar på dit spørgsmål: Nej, jeg tror ikke, du kan stoppe din menstruation. Jeg ville gøre forsøget med f.eks. to stk supertamponer, men altså toiletbesøg til udskiftning ret ofte. Hvis du skifter f.eks en gang i timen, så burde det ikke være noget noget stort problem på 4-dagen. Men - jeg kan jo ikke vide, hvor kraftigt lige netop du menstruerer så langt henne i forløbet; det ved kun du selv.
Log in eller Registrér for at kommentere.