Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bedøvelse ved underlivsundersøgelse?

Redigeret 28 april, 2012, 11:08 i Kvindelige sexproblemer
Er der nogen, der har prøvet at få bedøvelse ved en underlivs undersøgelse, eller ved noget om det?
Jeg spænder nemlig så meget, så det ville være umuligt for mig at få lavet en undersøgelse.. men jeg vil meget gerne ha lavet den, da jeg syntes det gør ondt hver gang jeg skal have noget op i mig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har aldrig hørt om, at nogen har fået en bedøvelse for at kunne få en underlivsundersøgelse.
    Min tanke er, at det selvfølgeligt gør ondt, hvis du skal have noget op i dig, fordi du spænder så meget.

    Den slags spændinger er (så vidt jeg ved), ofte psykisk betinget. I så fald er det altså noget følelsesmæssigt, der ligger til grund og skal arbejdes med. Alternativt findes der fysioterapeuter, der arbejder med musklerne i underlivet.

    I første omgang kan du måske prøve at tale med din læge om problemet - uden fysisk undersøgelse?


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Jeg har prøvet at gå til psykolog med det.. men jeg syntes ikke rigtig det hjalp.. og sexolog.
    Men jeg tænker også lidt, hvis jeg har det der hedder vaginisme, ved ikke om jeg har det.. men det kunne det godt tyde lidt på, så er der vel ingen udvej end bare at bide smerten i sig.
  • Indstillinger
    Men det kan godt være jeg skulle prøve at snakke med lægen om det, det værste er så bare at sidde og fortælle det over for en læge. Specielt fordi jeg ikke syntes læger tager noget alvorligt.
  • Indstillinger
    Hej Ninna

    Ja, det var vaginisme, jeg havde i tankerne, selvom jeg selvfølgeligt ikke kan vide, om det er det.
    Tænker at når hverken psykolog eller sexolog hjalp, så er der jo mulighed for mere alternativ behandling som f.eks. kropsterapi eller hypnoterapi.

    Ialtfald synes jeg, det er en dårlig idé bare at bide smerten i dig. Jeg forstår godt, at det ikke er så sjovt at fortælle til lægen, men hvis han/hun ikke tager dig seriøst, så synes jeg, at du skal bede om en henvisning til en gynækolog eller skifte læge. Man skal føle sig taget seriøst af sin læge. Men det er selvfølgeligt også vigtigt, at du gør det tydeligt, at det er et reelt problem for dig og at der må gøres noget ved det.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Hejsa.
    Undskyld jeg først svarer nu, men nu har jeg ihvertfald fået tid hos en hypnotisør.. det lød som om hun kunne gøre det samme som en kropsterapeut, men hvor det både et kropsterapi og hypnose.. så jeg har fået aftalt nogen tider.. og håber det kan hjælpe mig.. ellers må jeg jo stramme balderne og tage ned til lægen, selvom det vil blive meget svært.
    Men tak for hjælpen ihvertfald.

    Ninna.
  • Indstillinger
    Hej Ninna

    Det lyder rigtigt godt med hypnosen. Jeg har selv gået i hypnoterapi og ved, at det kan være en utrolig effektiv behandlingsmetode.
    Så du må have rigtigt meget held og lykke med det :-)

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Lige lidt opsummerende så vil jeg høre om det virkede? Min kæreste har nemlig lidt samme problemer, og der har vi så overvejet en kropsterapeut, men vil jo ikke bruge penge på noget som ikke virker.

    Og kender I til dem her? - Det ser jo ellers fint ud:

    http://www.sensetik.dk/kropsterapeut
Log in eller Registrér for at kommentere.