Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Symptomer??

Redigeret 29 august, 2010, 06:28 i Snart gravid
Hej alle - jeg skriver i håb om, at nogen kan be/afkræfte mulige graviditetssymptomer.

Jeg er en pige på 19 år, som har været sammen med min nuværende kæreste i næsten 3 år. Vi blev begge studenter i sommers, og han er nu ude at rejse (3 måneder). - Jeg har været på p-piller i 1½ år, men stoppede kort før hans afrejse. Vi nåede at have sex EFTER min menstruation + p-pillestop. Her trak han sig op i mig en enkelt gang uden beskyttelse, hvorefter jeg dog straks sagde stop og han var også godt klar over at "det ikke gik". Han har altså været oppe i mig i 10 sekunder uden beskyttelse, 8 dage efter min første mens. dag.

Dette er 14 dage siden. Jeg er begyndt at skulle tisse ofte, da jeg vågnede i går morges havde jeg svag kvalme (gik dog over efter morgenmad), og i dag har jeg registeret en ændring i mine brystvorter! Sidstnævnte opdagelse forvirrer mig meget. Selve brystet er "normalt", ikke spændt eller ømt. Men brystvorterne har nærmest "åbnet" sig, og er blevet lidt gullige og ru på spidsen!

Er dette et symptom på graviditet?

Eller kan det mon lige så godt være fordi jeg er stoppet med p-pillerne?

Jeg har meget blandede følelser overfor en eventuel graviditet. Jeg har ikke sagt noget til min kæreste endnu, da jeg ikke vil gøre ham urolig - når jeg ingen reel viden har endnu.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Metoden I har brugt, kan man godt blive gravid af, hvis I har været meget, meget uheldige.

    Så vidt jeg kan regne ud, så er det nu ca. tre uger siden du fik menstruation sidst? Du er lige holdt op med p-piller og kroppen skal lige have tid til at finde ud af det, så der kan sagtens være nogle forskellige symptomer, som altså udelukkende har med p-pillestop at gøre, men om en uges tid bør du kunne få et ret sikkert svar ved en test.

    Jeg vil mene, at de symptomer, du beskriver først og fremmest handler om nervøsitet, så prøv om du ikke kan slappe lidt af nogle dage, og tag så en test.

    Otte dage efter første menstruationsdag er ikke den mest fertile periode, så I skal godt nok have været meget uheldige, hvis du er blevet gravid der, men du kan altså ikke være 100% sikker på det.

    Beklager, men mere præcist bud på dit problem kan du nok ikke forvente at få.
Log in eller Registrér for at kommentere.