Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

min forhud hænger fast på pikhovedet

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Min forhud sidder fast der ved halvdelen af hovedet! Ved ikke hvorfor. Jeg kan godt trække forhuden tilbage, men ikke længere end ved halvdelen af hovedet. Nogen der ved noget ???
  • Indstillinger
    Måske du har en regulær forhudsforsnævring?
  • Indstillinger
    Men det er som om min forhud er groet fast til hovedet...:/
  • Indstillinger
    Har helt det samme som jer er 12 år, det er ligesom en cirkel af forhud der sidder på glansen med et lille hul, jeg er sindsyg nervøs tør ikke sige det til nogen fx. forældre, venner og familie! har prøvet at strække forhudet ud og hjemme-oparere på det men det hjælper ikke!!! HJÆLP
  • Indstillinger
    Du er 12 år gammel, og desværre lader det til at forældrene lærer deres børn, at kønsdele er meget hemmelige, og der ikke må tales om dem, men det er altså noget vrøvl.

    ALLE drenge har en tissemand, og en hel del af dem får nogle problemer, som de altså behøver hjælp med.

    Derfor bør og skal du gå til dine forældre - måske din far da han også selv har en sådan indretning - og sige, at du tror, du måske har noget forhudsforsnævring eller et andet problem, som bekymrer dig, så om han vil hjælpe dig evt. med at gå til lægen.

    Lægen ser et sådant problem hver eneste dag og vil helt sikkert være forstående over for, at du er genert og vil tage hensyn til det, men det vil være en absolut og meget stor fordel for dig, at få dette problem ordnet, inden du begynder på et sexliv på et tidspunkt.

    Og - du må aldrig - ALDRIG - nogensinde prøve at selvoperere, heller ikke selv om du er blevet bildt ind, at det er flovt at have et problem der, som altså rigtigt, rigtigt mange andre har, og det derfor er helt og aldeles naturligt - og ja, det har du så prøvet, og det er ganske forfærdeligt, da du kan have lavet en skade, der måske skal gøres noget mere ved.

    Det er forholdsvist nemt at få gjort noget ved dette problem, men det kræver lige et smut til lægen i første omgang - og det er altså overhovedet ikke mere flovt eller pinligt, end hvis det var et problem, du havde i din hals.

    Jo før du lærer at opfatte dine kønsdele som en helt naturlig del af din krop, jo før vil du få det mange gange lettere i dit liv.
Log in eller Registrér for at kommentere.