Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kiropraktormanipulationer/ustabile led

Redigeret 27 november, 2010, 08:58 i Rygsmerter
Jeg har en lille rygskævhed(skoliose)Den har overvejende givet mig smerter og træthed nederst i brystryggen ved belastninger, smerterne trækker ned i højre side af lænden og mere sjældent får jeg hold mellem skulderbladene
I 1995 begyndte min højre lænd at låse, med smerter når jeg gik. Jeg så en kiropraktors annonce i avisen i Odense. Jeg gik til kiropraktoren p.g.a. min højre lænd,der låste.

Kiropraktoren tog røngtenbilleder af min ryg. Han mente at jeg havde lidt slid i nakken og at jeg kompenserede for min skæve ryg i nakken. Det har jeg aldrig gjort men i lænden og ml. skulderbladene. Jeg havde ingen nakkeproblemer overhovedet, men en fastlåst lænd.
Kiropraktoren gav mig ca. 13 manipulationer for højre side af lænden og venstre side af nederste nakke på 3 måneder, og desuden drejede han mit hoved fra side til side. Jeg gik desuden til rygtræning i hans klinik.

Efter 3 måneders manipulationer af min nakke begyndte jeg at få spændinger i nakken som udviklede sig til løshed af nakkeleddene med anfald af svimmelhed og hovedpine. Siden behandlingerne har jeg lidt af kroniske nakkesmerter, som har udviklet sig til slidgigt i nakken, og jeg har fået noget nervevæv i klemme i nakken, således at min venstre skulder sover og snurren i min ringfinger på venstre hånd. Desuden sover min venstre fod. Min lænd er blevet ustabil i højre side med ischias ud i venstre læg og fod.
jeg har fået fysioterapi for smerterne igennem mange år, men træning har ikke hjulpet væsentligt.
Jeg vil gerne høre fra andre personer, der har haft lignende erfaringer med kiropraktorer i Odense.

Venlig hilsen Bran

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er svært at adskille rygsøjlen ved behandling, da det er som et korthus, flytter du på ét kort, så rykker det ved alle de andre korts stabilitet. Så når kiropraktor arbejder i din nakke når du har ondt ved brystdelen, så er det ikke mærkeligt, det er alt sammen rygsøjle og der er ikke langt fra bryst til nakke.
    Men jeg ville da søge hjælp hos andre behandlere og blive klogere via dem, hvis du er utryg ved den behandling du har fået eller de signaler din krop giver dig, hvad end de har med den kiropraktisek behandling at gøre, eller ikke.
Log in eller Registrér for at kommentere.