Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Infektion+haevelse i anklen. Hvad gaar jeg?

Redigeret 5 september, 2010, 11:50 i Åben debat om infektioner
Hej,

For 6 dage siden efter sportsaktivitet fik jeg en stor vabel paa min ankel. Kort tid efter gik der hul i vablen, og jeg fik et aabent saar. Igaar lagde jeg maerke til at min ankel blev haevet, og i dag har den samme haevelse.
Jeg har paa et Apotek faaet udleveret Dicloxacillin i pilleform som, jeg skal tage 4 af i loebet af en dag.
Er det korrekt behandling eller skal jeg tage til en laege?
Er der andet jeg skal vaere opmaerksom paa?

Tusind tak

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg forstår faktisk ikke, hvad du mener med, om du skal kontakte en læge, for det må du jo have gjort, siden du har fået udleveret antibiotika fra et apotek.

    Du kan rolig stole på, hvad apoteket har fortalt dig, og hvad der står på pakningen.

    Hilsen Sofie
  • Indstillinger
    Jeg befinder mig i Thailand, og det er grunden til, jeg spørger om lægebesøg er nødvendigt. Medicinen hernede er ikke receptpligtig.
  • Indstillinger
    Dicloxacillin markedsføres i Danmark under navnet Dicillin.

    Det lyder ikke helt forkert at tage, hvis man har fået sår infektion eller blodforgiftning.

    Men jeg er jo ikke helt vild med at tage antibiotika uden en læge har anbefalet det, så jeg vil nødig råde dig. Er du i tvivl mener jeg du skal spørge lægen.

    Ønsker dig god bedring:-)

    Hilsen Sofie
  • Indstillinger
    Jeg kan fortælle min søn fik en vabel, der gik hul på. Han var også i udlandet. Da han kom hjem var benet hævet meget op. Der var ganske tydeligt en infektion i det. Det skulle behandles, og blev det, med antibiotika.
    Det hjalp efter få timer.
  • Indstillinger
    Kun en kort opdatering og et stort tak for besvarelserne.
    Jeg ved ærligt talt ikke om hvilken medicin er receptpligtig eller ej. i Thailand. Fik det udleveret i det lokale apotek.

    Efter 5 dages indtag og smørelse af antibiotika, så har min ankel fået det meget bedre, og såret er helet. Kan løbe igen, og alt er godt igen. Det så ikke kønt ud, da der var infektion i såret.
Log in eller Registrér for at kommentere.