Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er irriteret tyktarm = diarre.

Redigeret 1 september, 2010, 11:30 i Irriteret tyktarm
Kære Alle netdoktor brugere.

Jeg har lige brug for lidt supervision. Jeg har gennem længere tid lidt af ondt i maven i venstre siden svarende til underlivet, samt under venstre ribenskant. Nu har jeg i gennem 7 uger har diarre 7 gang. ! Det starter altid med en almindelig aff. og efterfølgende har jeg så diarre i stort omfang - jeg kan sagtens gå på toilettet en 15 gang i løbet af resten af dagen og alt hvad jeg indtager kommer meget hurtigt afsted igen.
Det sjove er alt det kommer med et interval på en ca 14 dages tid, hvor diarren er værst, maveonde er der hele tiden.
Er det nogen der har ligende erfaringer som de ønsker at dele med mig. Jeg skal i morgen have taget en masse blodprøver m.m. for at se om de kan fastslå noget somhelst......

På forhånd tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tror måske jeg har det på samme måde som dig og dog er jeg lidt i tvivl.
    Har du det sådan med mellemrum eller mere eller mindre konstant?
  • Indstillinger
    Jamen mit kommer lidt i perioder og dog syntes jeg at jeg dagligt kan mærke min mave. ´Jeg har aldrig haft diarrerne som jeg har dem nu. Der kan gå 14 dage i mellem, og næste gang kun 4 dage. Det er meget udefinerebart, men jeg vil ihverfaldt bede om at få lavet nogle undersøgelser. Jeg har en konstant rumlen og bumlen i maven og mine diarre optræder tyspisk 30 min efter indtagelse af føde.
  • Indstillinger
    For den rumlen og bumlen burde du overveje at spise HUSK.
    Det har ihvertfald taget min rumlen helt væk.
    Resten ved jeg ikke hvad jeg skal sige til.
    Selv spiser jeg HUSK hver dag uden anden virkning end før nævnt og jeg har
    fået lavet alle undersøgelser. Jeg skal tale med en kirurg næste uge og mit
    sidste forsøg bliver sådan en kikkertundersøgelse eller hvad det er. For NU gider jeg ikke mere :)
Log in eller Registrér for at kommentere.