Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mærkelig knæskade (Ingen konklusion endnu)

Redigeret 12 september, 2010, 14:59 i Fod- og knæskader
Hej

For cirka 10 år siden fik jeg en knæskade i en fodboldkamp hvor en modspiller og jeg sparker til bolden modsat hinanden, det kunne mit knæ ikke holde til. Jeg kom direkte på hospitalet og de tog et røngten billede og sagde jeg skulle holde knæet i ro i 3 uger.

Mit knæ har aldrig været det samme siden og har ikke kunne få noget hjælp.

For 3 år siden besluttede jeg mig for at gå til sportsklinikken i Charlottenlund for at få af vide hvad der var galt med mit knæ og fik lavet en MRI skanning som ikke viste noget. Derefter fik jeg lavet kikkert undersøgelse hvor der heller ikke kunne ses noget men de "ridsede" i menisken hvis jeg husker rigtigt, men døjer stadigvæk med knæet.

Det der er problemet er når jeg bøjer knæet 45 grader og lægger vægt på gør det ondt. Når jeg går op ad trapper gør det lidt til meget ondt især 2-3 dage efter jeg har lavet bare lidt fysisk aktivitet.

Jeg har dyrket rigtig meget sport fra 6 års alderen til 16 års alderen og derefter har jeg begrænset det til cykling da det er skånsomt for knæet. Men det sidste års tid hvor jeg har cyklet har jeg døjet med samme problem med det gør ondt 2-3 dage efter jeg har cyklet.

Det skal siges jeg kun er 23 år og er ik særlig rart at være irriteret hver dag pågrund af mit knæ.

Jeg ved ikke hvad mit næste skridt skal være i denne sag?

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.