Skal det undersøges?
Jeg har i nogle år haft problemer (syntes jeg selv) med mit udflåd.
Det er af og til tykt, men har det hele tiden. Jeg er meget generet af det, da jeg ikke syntes det er fedt altid at have. Og er der bare nogle som altid har udflåd?
Jeg har flere gange været inde og læse om forskellige ting, der kunne lægge til grund for det, og nogle kønssygdomme har kunne minde lidt om det.
Men da det har været et problem fra før jeg havde været sammen med en seksuelt (jeg er 18), kan det heller ikke helt hænge sammen.
Fik en tid ved lægen for nogle måneder siden, men aflyste da jeg er meget flov over det. Og ikke syntes det er fedt at skulle tjekkes for..
Kunne det undersøges hvis jeg afleverede en urintest? Og kan man bare aflevere den ved en læge, uden at bestille tid?
Mvh. M
Det er af og til tykt, men har det hele tiden. Jeg er meget generet af det, da jeg ikke syntes det er fedt altid at have. Og er der bare nogle som altid har udflåd?
Jeg har flere gange været inde og læse om forskellige ting, der kunne lægge til grund for det, og nogle kønssygdomme har kunne minde lidt om det.
Men da det har været et problem fra før jeg havde været sammen med en seksuelt (jeg er 18), kan det heller ikke helt hænge sammen.
Fik en tid ved lægen for nogle måneder siden, men aflyste da jeg er meget flov over det. Og ikke syntes det er fedt at skulle tjekkes for..
Kunne det undersøges hvis jeg afleverede en urintest? Og kan man bare aflevere den ved en læge, uden at bestille tid?
Mvh. M
Kommentarer
Hvis man skal være sikker på hvad det er skal der tages en prøve fra skeden. Måske kan lægen/gynækologen umiddelbart også se, hvad det er.
Sådan en prøve er ikke noget du kan mærke overhovedet.
Det lyder jo ikke slemt, men måske kunne det være svamp. Det behøver heller ikke at være noget. Lidt hvidt udflåd er naturligt.
Hvis det var mig ville jeg prøve at købe nogle mælkesyrekapsler til skeden på apoteket og prøve dem. Er der noget galt med bakterie balancen i skeden vil de genoprette den. De købes i håndkøb.
Hjælper det ikke må du tale med lægen.
Jeg beder om en henvisning til en gynækolog, for de ved meget mere end lægen gør om den slags. Det er min erfaring.
Lægen vil forhåbentlig også kunne forstå, at du helst vil have en kvinde til at undersøge. Der findes kvindelige gynækologer.
For nogle år siden gik jeg flere gange hos min læge, som ikke kunne finde noget galt, men det kunne gynækologen.
ps. Hvis du går på apoteket, så husk at sige det er til skeden. Man kan også få mælkesyrekapsler til maven.