Hjem Muskler, led og knogler Rygsmerter

Ondt fra balle til nakken.

Redigeret 24 juni, 2011, 17:17 i Rygsmerter
Jeg har ondt fra højre balle og op gennem ryggen og i nakken. MEN nogle gange sidder det i ballen, andre gange ved lænden, andre gange ved skulderbladene og nakken.

Jeg har været til en dexascanning, der var ikke noget at se. Jeg har været til kiropraktor 3 gange, han kan ikke gøre.
Lægen siger det er mine muskler der er låst fast, og sendte mig til fysioterapeut hvor jeg har været 13 gange, og har ikke hjulpet. Efter en tur hos lægen igen synes hun jeg skulle prøve en massør, og her har jeg nu været 9 gange hvor jeg både har fået massage og akupunktur.

I perioder har jeg det rimeligt og kan klare mig med massage hver 3. uge, og andre dage er det så slemt at jeg næsten ikke kan holde ud at være nogen steder. Og så går jeg til massage hver uge.

Det begynder at løbe op i ret mange penge.

Er der nogle som har nogle forslag til hvad det kan være, eller hvad jeg skal gøre?
«1

Kommentarer

  • Jeg lider selv af smerter i nakken, skuldrene, ballerne og lænden. Jeg har fundet ud af, hvis jeg bruger de røde bolde med pigge, man køber i sportsforretninger og giver mig selv massage kan jeg holde smerterne nede og spare nogle penge til fysioterapeuten.

    Jeg bruger flisevæggen i badeværelset, så jeg kan presse lidt hårdt og køre rundt med bolden. Bare nogle få min. hver morgen kan holde smerterne i skak. Jeg er lidt til grin, men jeg lader som ingenting, for det hjælper.
    Jeg håber du kan bruge rådet.
  • Er du scannet for diskusprolaps mv?
  • Jeg har prøvet de orange bolde, men de hjælper desværre ikke.

    Jeg er blevet scannet for knogleskørhed.
  • Jeg ville nok bede min læge om en MR scanning for at checke om der skulle være nogle diskusprolapser eller noget andet. Bed om at få hele ryggen scannet - så får du det fulde billede.
  • hej , jeg har desamme smerter og bare det at se ngn har detsamme, varmer. Dessvaerre har jeg prövet ALT, Fyso, kiro, spröjter, massage, bolder og intet hjaelper. Jeg har syge staerke smerter hver dag.

    Det må bare findes nogen der kan hjaelpe mener jeg. Min laege vill ikke sende mig til en MR scanning, spörg mig ikke hvorfor. Jeg får Dolol som smertelindrande, det hjaelper en smule men de kan man jo ikke leve på resten af sitt liv.

    Det er rart at se der er ngn der har desamme smerter som en selv.. men hvad gör vi? mvh J
  • Lyder meget underligt, at du får Dolol uden en form for diagnose... Hvis du ikke føler dig hørt hos din læge, kan du overveje at skifte læge!
  • Tænk at man skal finde sig i at rende fra Herodes til Pilatus (fysio, massør m.fl.), og det koster.
    Hvorfor kan man ikke gennemtrumfe at få en scanning, det ville spare samfundet penge også - er jeg sikker på.
  • VENNER som har ondt i ballen til skuldre...

    jeg har skrevet för om mine smerter. Klockan er midt om natten og jeg kan ikke sove fordi jeg förste gangern på 4 år : IKKE HAR NOGLE smerter.
    Jeg var til akupunktur igår og tror naesten selv ikke at det er sant, derfor sövnlös.

    Det virker, det vart alt jeg syns i skulle vide. Måske ska man tro at de er for tidligt at sige, men jeg kan maerke at dette vil virke.

    Skal gå hver dag i denne uge for at se om han kan hjaelpe mig. Men jeg har aldrig oplevt noget lignende. Sig til hvis jeg skal sende linket til sted jeg gået til. Det skal siges at jeg har haft tårer iögonen siden jeg kom hjem fra ham, uden at forklare hvorfor. Dette er simpelhent det mest underlige jeg nogensin prövet. Har tudet av lykke den senaste timer...

    Mvh Johanna

    Og! Til dig för der syns jeg skulle skifte laege kan jeg fortaelle dig at jeg skiftet 3ganger.
  • Hej
    Endelig fandt jeg nogle med lignende smerter.... Mine smerter startede med nakkespændinger og mellem skulderbladene (for vel ca 6 år siden) og som følge deraf hovedpine. Smerterne føles nu (det sidste år) som om de har udspring mellem rygsøjlen og venstre skulderblad men har desuden bredt sig til hele ribbenspartiet både for og bag, lænd, balle, hofte, lyske og sågar om i maven i perioder.
    Jeg er ved at blive vanvittig og er selvfølgelig også bange for om det er noget alvorligt....
    Jeg har været ved neurolog, er MR-scannet, fået knoglescintigrafi, og taget et hav af blodprøver. Alt ser fint ud - dog er der lidt nervetryk i nakken men det har jeg fået af vide ikke kan forklare smerterne så langt nede i kroppen.
    Mine nakkesmerter og hovedpiner er væk men de andre smerter og ubehaget er langt værre.
    Min højre side af kroppen er helt upåvirket?!?!
    Jeg har selvfølgelig prøvet diverse behandlinger(kiropraktor, fysioterapeut, akupunktur m.v.) og træning - alt uden effekt. Jeg har nu været 3 gange hos en ualmindelig kompetent fysioterapeut som vurderer at smerterne sandsynligvis stammer fra det faktum at alle de små muskler der skulle stabilisere min venstre skulder er svundet helt ind...muligvis grudet en meget forkert arbejdsstilling ved skrivebord.

    Jeg har i 3 uger nu været igang med træning af disse muskler. Hun har oplyst mig at det har lange udsigter og jeg har da heller ingen effekt endnu. Hun arbejder med kroniske smerterpatienter, forsker på universitet og har en phd inden for emnet. Hvis man har haft smerter i et bestemt område i længere tid sker der en oversensibilisereng af hele smertesystemet således at smerten kan brede sig og i øvrigt føles op til 15 gange værre end den reelt er - desværre er det en lang og svær proces at omkode denne fejlreaktion i kroppen.

    Til de som ikke er undersøgt: det er helt urimeligt at skulle affinde sig med at være på smertestillende i længere tid uden i det mindre at være MR-scannet!! Skift læge hvis det er nødvendigt! Den praktiserende læge kan IKKE se hvad der gemmer sig derinde!

    Vil meget gerne høre fra jer med disse smerter - om der er nogle der har en diagnose eller måske en behandling der virker.
  • Hej Janne

    Jeg er meget interesseret i at høre lidt mere om den behandler du går hos, og den træning du er sat i gang med! Hvor i landet er det?

    Jeg er hypermobil, har modicforandringer i lænden og har kroniske smerter i en sådan grad at jeg ikke kan være på arbejdsmarkedet. Jeg kan ikke tåle nogen form for fysisk belastning, og det har jeg ikke kunnet i mange år - og der er vist ingen tvivl om, at jeg også har nogle "ikke-eksisterende" muskler særligt i nakke/skulder. Jeg går hos en god fysioterapeut, som mener at jeg har en bindevævssygdom (det skal jeg undersøges for), men træning har jeg så at sige intet af.

    Håber du har lyst til at skrive lidt mere om det!
Log in eller Registrér for at kommentere.