stive smertende fødder
Har nogle af jer oplevet at have smertende og stive fødder. Jeg er i euthyroxbehandling endnu og stofskfitet ligger lidt sjovt, da Tshen ligger lidt over 2 og T4 ligger lige på grænsen til 23.
Jeg tænker bare om det kan være fordi jeg ikke tålet euthyroxen eller mine sko, kolde fødder eller vitaminmangel. B 12 ligger mellem 200 og 300. D vitamin får jeg målt om et par månder...Det er bare træls....Jonna
Jeg tænker bare om det kan være fordi jeg ikke tålet euthyroxen eller mine sko, kolde fødder eller vitaminmangel. B 12 ligger mellem 200 og 300. D vitamin får jeg målt om et par månder...Det er bare træls....Jonna
Kommentarer
Det hjælper at gå i blødt velunderstøttet fodtøj.
KH Solsikke
Jeg kender det, men det var helt nyt for mig, at det måske kan have noget med stofskiftelidelsen at gøre.
Jeg går altid kun i flade sko. Men ved nærmere eftertanke, så er det faktisk først kommet efter, at stofskiftet røg helt i bund.
Hilsen Helene
Til hverdag går jeg i mao sko. Dem kan jeg holde ud at gå med.
Mine fødder fejler tilsyneladende intet. Hverken ligtorne eller hård hud eller andre ubehageligheder.
Når jeg går barfodet kan jeg mærke en underlig fornemmelse, jeg kan ikke forklare den.
Jeg har altid en smule stikken eller prikken i fødderne.
Gid pokker have det, for jeg vil så gerne gå i smarte højhælede sko. Men mine fødder vil det ikke. De skriger mao sko, mao sko, de kan bare ikke holde til udendørsbrug. Ærgeligt, ærgeligt.
I Næstved fandt jeg nogle sko, jeg kan holde ud at gå med. De sidste par sko var vel 15 år gamle og slidt op.
Og så er jeg så heldig, at jeg har fundet nogle pæne sko til fest. De skal helst holde livet ud. Jeg havde nogle pæne nogle og jeg regnede bestemt med de skulle holde. Men så en dag, vi havde været til fest, heldigvis var det da vi tog hjem, gik skoene fuldstændig fra hinanden. Jeg har aldrig set noget lignende. De var kun ca 25 år gamle. Nå, men jeg gik på strømpefødder, det sidste stykke til døren.
Min mor havde opsvulmede fødder og fik bevilget håndsyede sko. De strammede så forfærdeligt. Håndskomageren sagde hun bare skulle gå dem til. Hun var lam i sine ben. !!!!!!
Han fik en kæmpebetaling for nogle HÅNDsyede tilpassede sko, som der ikke var en chance for hun kunne komme til at bruge.
Et lille sidespring, men for at advare andre mod at tro det er sagen.
Han skulle have været dunket i maven, efter tetid, over den behandling.
Ortopædisk Håndskomageri, man skal se sig godt for og stille nogle krav, før sko bliver syet, hvis det er det man vil.
Jeg holder mig til forretningen i Næstved.
Da min tandlæge har sagt mine tænder holder de næste par hundrede år håber jeg forretningen fortsætter så længe jeg lever. Jeg går ud fra, tandlægen ved hvad han taler om.
Selv om min farmor kun blev 95 år. Hun troede til det sidste på lægens ord om at hun blev 100 år. Ja ja, man kan ikke tro på alt.
Jeg har stadig ondt nogle gange men slet ikke så meget som før.
Jeg har fået indlæg, som er computer-bestemt efter mine fødder. De er hundedyre, 2200 kr. Og man er nødt til at købe de sko, der har et løst indlæg, for ellers er der ikke plads til de ret store bløde indlæg. Men nu kan jeg gå godt.
Og heldigvis kan jeg godt klare en fest med de højhælede sko.
I øjeblikket har jeg så ondt oven på min højre fod. Det gør rigtig ondt, når jeg går. Har nogen en ide om, hvad der kan være galt. Det er kommet langsomt, men nu er det blevet meget værre. Jeg må humpe engang imellem, så ondt gør det. Lige oven på foden ind over midten af den.
God bedring