Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er det farligt at have en nerve i klemme ?

Redigeret 3 september, 2010, 09:07 i Åben debat om hjernen
Hej

Jeg er 26 år gammel og har HMS (hypermobilitetssyndrom). Efter min yngste datter blev født (5 år siden) har jeg haft smerter i min lænd der går ud i hoften og ned gennem benet. Har blandt andet ikke kunne bøje de 2 yderste tæer siden. Det kilder i mit ben og det føles som om der løber strøm ned gennem benet. Det svinger meget hvor udtalt symptomerne og smerterne er, men jeg har store problemer med at gå. Føler nedsat kraft i benet og det føles "sjovt" under min fod. som om jeg ikke har ordenligt kontakt med gulvet. Jeg har fuld følelse i huden over det hele, men indeni føler jeg det er forstyrret. Jeg har været ved reumatolog og neurolog. Jeg har fået en MR scanning af lænden og der var intet unormalt. Neurologen sagde så at der nok var en nerve der var ødelagt og det kunne vi undersøge men han synes jeg skulle starte med træningen! Så gjort og et år er gået og det er kun blevet værre.

Jeg er så blevet noget bekymret for om det kan være farligt! Kan jeg risikere at blive lam? Jeg har søgt som en gal på nettet og er ikke blevet klogere. Det er frygteligt at gå med de tanker for smerterne og bøvlet er egentlig rigeligt!!

Tak fordi du læste med! :)

Mini83

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Mini.

    Så vidt jeg ved, er nerver i selve kroppen (dvs. dem udenfor selve hjerneskallen) i stand til at gendanne sig selv. Det kan tage lang tid.
    Et eksempel: Min veninde havde en sovende fornemmelse og kraftnedsættelse i den ene arm og hånd i over et år. Langsomt efter det år blev det bedre måned for måned og nu er det okay igen. Jeg mener det vokser med 1mm pr. dag (men hæng mig ikke op på det :-))

    Så jeg vil gætte på at det ikke er farligt, men utroligt ubehageligt at have en nerve i klemme. Jeg tror ofte, at det er noget, der går i orden af sig selv. Prøv evt. at google dig lidt rundt på emnet. Eller prøv at ringe eller skrive til rådgivningen hos gigtforeningen. De kan måske hjælpe dig.

    Og vigtigst af alt. Pres lidt på hos lægen og neurologen for at få en ordentlig forklaring på det der sker med dig. Også selv om de ikke kan gøre noget ved det.

    Held og lykke med det.

    venlig hilsen Oktober
Log in eller Registrér for at kommentere.