Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HJÆLP har et problem.. Jeg kan ikke "komme" når jeg har sex

hej

jeg har et problem, stort problem vil jeg sige.

Når min kæreste og jeg dyrker sex, det er bare så dejligt osv.
MEN jeg kan ikke "komme" under samlejet, min kæreste og jeg har prøvet alt, men vi kan bare ikke få det til at lykkedes..
Min kæreste er ved at blive træt af at jeg ikke "kommer" mens vi har dyrker sex.. Han tror det er ham der er noget galt med, og at jeg ikke elsker ham osv. og det er pga jeg ikke kan "komme" .
Jeg tænder på alt det vi gør under samlejet m.m og vi har haft mange skænderrier pga det. Og jeg elsker ham så højt, og vil gøre alt for at "komme", hvilket han ved.. men vi har prøvet alt men det har ikke lykkedes.. Så det har været tæt på at vi har været gået fra hinanden pga det problem.

Så jeg vil egentlig bare li høre om i kan hjælpe mig. Og fortælle/forklare mig, hvorfor jeg ikke kan "komme" eller om i har nogen ide om det. og evt give mig en løsning på mit problem

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Prinsesse

    Din manglende orgasme er et problem, fordi I gør den til et problem. På den måde bliver sex et spørgsmål om præstation. Det er bestemt ikke kun mænd, der kan få seksuel præstationsangst. Orgasmen kommer hvis den kommer. Når I holder op med at jagte orgasmen, er den der lige pludseligt. Det man jagter, forsvinder fra én. Man bliver alt for anspændt og fokuseret på resultatet i stedet for at nyde selve handlingen. Og det gælder ikke kun her men i ét og alt. Så hvad med bare at slappe af og nyde det?

    Hvis din kæreste gør det til hans problem, at du ikke får udløsning, så vil det sige, at du skal få udløsning for hans skyld og for at gøre ham glad? Det er en bekræftelse af ham, så han kan føle, at han gør det godt? Hvis din orgasme er en forudsætning for, at han kan føle sig 'god nok' i sengen, så må han have en ringe selvtillid.
    Eller er det fordi, han overfører sine egne følelser til dig og ikke forstår, at du fint kan nyde det uden at få udløsning?

    Mænd og kvinder er nu engang forskellige på dette område. For en mand er udløsningen målet, mens den seksuelle handling for kvinder nok mere handler om en masse andre følelser. Omend det da er dejligt at få orgasme, tror jeg, at kvinder langt bedre kan acceptere, at den ikke kommer og de har alligevel fået noget ud af det seksuelle samvær.

    Befordrende for orgasme er afslappelse, nydelse, tillid, fortrolighed, sensualitet, åbenhed, nærhed, glæde, kommunikation, respekt og samhørighed både i sengen og i dagligdagen.
    Forventninger, bebrejdelser, krav, pres, aggressioner, manglende respekt og kommunikation er derfor måden at undgå orgasme på. Og det gælder også både i og udenfor sengen.


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Enig i at det kun er et problem, hvis i gør det til et problem.

    Lang historie kort: Har sagt til min kæreste at de næste 10 gange, er det kun hende der må komme. (hun tænkte for meget over, at jeg forventede sex og derfor kunne hun ikke blive våd, så derfor sagde jeg det med de 10 gange. Hvilket efter at dømme i aftes, kun skulle to gange til og ikke ti :)

    Tror du det kunne hjælpe, hvis i jeres tilfælde i aftalte at du ikke måtte komme den næste måned/et vis antal gange? Så ville du ikke behøve at bekymre dig, men det bliver måske lidt svært at overbevise din kæreste om den ide.

    Problemet er i bund og grund som du skriver - at du ikke kan komme (ja ja det er også hans problem ovs), så hvis i kan vende det om og "gå" efter at opnå problemet, tror jeg det forsvinder af sig selv.

    Det allerbedste ville naturligvis være hvis han nu kunne indse at ikke alle kvinder får orgasme hver gang, og han siger det er helt okay og selv tror på det. Få ham til at se, at det er presset han lægger på dig der også er problemet. Evt prøv en lille sætning for sjov 'Skat, kom vi skal ha' sex, og du SKAL komme inden 10 minutter eller betyder det du ikke tænder på mig'.

    Nå, bare nogle tanker herfra.
  • Indstillinger
    Tak for jeres svar /forklaring helene2 og marguis35.

    Det der med en af jer skriver ang at jeg skal forklare ham, at det ikke alle kvinder der for orgasme selvom de nyder det (noget i den retning en af jer skrev). Det har jeg fortalt/sagt til ham mange gange.. Men han siger hele tiden: " at det passer ikke, alle for orgasme når de nyder det".
    Han fatter det bare ikke.. :(

    Ved ikke hvad jeg skal stille op med ham. var oppe og skændes med ham igår, og han sagde han følte ikke han var noget vær pga jeg ikke tager initiativ til at dyrke sex.. Men når han skriver med en af sine x´kærester som hele tiden invitere ham hjem, fordi hun har lyst til ham (har læst sms beskederne fra hende), så siger han, at når hun skriver sådanne noget til ham, føler han, at han er noget vær. Men han ville ikke have hende, men mig.. Han vil ikke have noget med hende at gøre -> han er træt af at hun skriver og ringer til ham hele tiden. Og det har han fortalt hende, og han har sagt at han skifter nummer osv til hende. Men alligevel dagen efter eller 3 timer efter, begynder han at skrive til hende eller os begynder hun at skrive til ham, og han svare så tilbage.. :(

    Hvad kan det evt. betyde? at han lyver overfor mig eller?
    Kan jeg evt gøre noget ved det? uden at han bliver gal som sædvanlig, når jeg nævner det.

    Kan i hjælpe mig med at svare på det problem evt :(

    mvh prinsesse08aya
  • Indstillinger
    Hej Prinsesse

    Din kæreste ved åbenbart ikke, hvad han taler om eller også drømmer eller ønsketænker han. Det er dog den værste gang vrøvl, at 'alle får orgasme, hvis de nyder det!'. Undskyld mig, men det er det altså noget forbandet vrøvl.

    For mig at se er det tydeligt, at det ikke kun er Jeres sexliv, der ikke fungerer godt nok. I kan ikke kommunikere, I skændes i stedet for, han bliver tit gal, så du bliver bange for at sige noget til ham og han er ikke færdig med sin ex-kæreste – eller forstår ialtfald ikke at sætte en grænse og gøre det færdigt. Dertil er det åbenbart dit job at bygge hans manglende selvtillid op (hvilket du ikke kan).
    Det er ikke for at være negativ, men jeg kan ærligt talt godt forstå, at du ikke får orgasme.

    Jeg ved ikke, om han lyver overfor dig, men uanset er der jo nogle ting, der ikke fungerer. Tryghed, tillid, ligeværdighed og god, respektfuld kommunikation er formentligt forudsætninger for et godt forhold og dermed for et godt sexliv.

    Nej, jeg kan ikke give dig nogle svar på, hvad du kan gøre – andet end at stoppe forholdet. For mig lyder det ikke som om, han gør dig glad og respekterer dine følelser.


    Mange hilsner Helene
  • Indstillinger
    Din kæreste ved åbenbart ikke, hvad han taler om eller også drømmer eller ønsketænker han. Det er dog den værste gang vrøvl, at 'alle får orgasme, hvis de nyder det!'. Undskyld mig, men det er det altså noget forbandet vrøvl.

    citat slut

    Jeg giver Helene fuldstændig ret. Nu er vi flere, der siger det samme.
  • Indstillinger
    Hvis det var mig, ville jeg begynde at sætte nogle krav.
    Forholdet kommer ikke til at fungere som det er nu, det er vist indlysende.

    Enten må han være lidt åbentsindet, lede efter noget info på nettet om kvinders sexualitet - måske lærer han enda noget mere til at blive en bedre elsker. Men det vigtigste er vel at kvinder er anderledes end mænd på det område. Sådan ER det bare - og hvis han ikke kan acceptere det, er det HANS problem.

    Enten er han ikke villig til at lære, eller tro på hvad du siger er sandt, eller det kan da også være han vil ud af forholdet uanset hvad. Det er ikke til at sige. I alle tilfælde er der ingen løsning, og som en mand her, lyder det meget som om han ikke er villig til at prøve.

    Altså der er masser af ting man kunne prøve her, evt at ha sex uden i begge kommer og så finde ud af at det er sgu da også dejligt. Man kan jo altid lege lidt igen senere. Men det virker ikke som om han er villig til at prøve i det hele taget, og i værste fald, til at ændre sin holdning.

    Hvorfor kan nogle mænd lide at få en dildo op i røven, og andre kan ikke?
    Hvorfor kan din kæreste lidt nogle ting, men ikke andre?
    Fordi han fortæller dig det, og du tror på ham.
    Hvorfor tror han så ikke på hvad du siger?
    Og hvorfor tror han på mekanikeren der siger det kommer til at koste 3000kr at lave bilen, uden han selv ved noget om det? Ja fordi mekanikeren VED noget om det slags. OG du ved noget OM DIG SELV, som han heller ikke ved.

    Helt ærlig, spørg ham hvorfor han ikke tror på dig.

    Han sammenligner dig med de andre kærester, som åbenbart har haft nemt ved at komme (og det betyder vel at han så er god i sengen ik), men at du har lidt svært ved at komme, og hvorfor er det lige at alle kvinder skulle være ens på det område, når mænd heller ikke er?

    Selv, synes jeg oral sex er vildt lækkert, men har meget svært ved at komme på den måde. Ja, sådan er vi jo alle så forskellige med vores egen små pudsige egenskaber.

    Men det vigtigste er sgu - STOL på din partner, snak om tingenere, vær åbensiden og i stand til at ændre din holdning ! (og det ser ikke ud til din kæreste er det, og hvis han ikke er det, er det så værd at bruge resten af sit liv på?)

    Som jeg sagde i starten, du må sætte nogle krav, vær hård og sig til ham at nu må han sgu ta sig sammen. Hvis han vil ha' at du kommer, så må han følge dine spille regler indtil vidre.

    slut. længere er den ikke.
Log in eller Registrér for at kommentere.