Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter

Redigeret 27 august, 2010, 10:05 i Irriteret tyktarm
Hej
Min læge mener jeg har irritabel tyktarm, hvilket jeg er ret enig i.
Jeg får bl.a. meget kraftige smerter nederst i venstre del af maven. Jeg har fået duspatalin tror jeg de hedder, men de hjælper altså ikke særlig meget.
Hvad gør I når I har ondt? Jeg synes ærligt talt at det er uholdbart at det gør så ondt :-(

Kommentarer

  • Indstillinger
    I sin tid fik jeg også Duspatalin.
    Jeg fik at vide, at jeg skulle huske at drikke masser af vand og spise meget fiberrig kost. Derudover kunne for stramme bukser forværre irritationen.
    Jeg kan faktisk ikke huske, hvornår mine problemer forsvandt. Faktisk havde jeg helt glemt, at jeg engang havde de problemer, så det kan altså blive bedre.

    Kommer til at tænke på, at da mine børn i sin tid fik zoneterapi, havde det en meget hurtig og meget stor effekt på deres maver. Børn er ofte mere modtagelige men det kan jo også sagtens have en positiv effekt på voksne.


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Jeg synes jeg spiser meget sundt, og det har jeg gjort i mange år. Jeg tror dog motion har en meget positiv virkning på mine problemer.
    Der findes jo nok ikke noget vidundermiddel mod denne sygdom, men er dog forbavset over hvor ondt det kan gøre :-(
Log in eller Registrér for at kommentere.