Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Angst og depression?

Hej.

Jeg har her de sidste 3-4 måneder gået med en trist, tom og kold følelse inden i. Er ked af det hver dag. jeg græder tit og bliver sur meget hurtigt, kan ik magte hverdagen, gider dårligt nok at tage tøj på om dagen, vil helst ligge under min dyne.. Har haft en depression før og tror den er på vej igen, men nu er det sådan at jeg har fået den største angst for at dø!
Vågner midt om natten op til flere gange og tror jeg får hjertestop, kan gå over en vej og tro jeg bliver kørt ned selvom bilen er lang væk. kan stå i en elevator og tro at den falder ned osv.. Er så bange.

Nogle der har det ligesom mig?
Hvad gjorde i for at det forsvandt?

Hilsen en fortvivlende ..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Fortvivlede

    For mig har det rigtige været et længerevarende terapiforløb. På den måde fik jeg arbejdet med årsagerne til depressionen og så at sive 'revet roden med op'.

    KH Helene
  • Indstillinger
    Jamen, plejer det ik at koste rigtig mange penge? :(
  • Indstillinger
    Privat terapi koster mange penge, men hvis du går til din læge, kan han henvise dig enten til psykolog eller psykiater. Der er visse betingelser for, at man kan blive henvist til psykolog, men depression kan være én af dem. Jeg ved ikke, om der så vil være en mindre egenbetaling.

    Men ialtfald - din læge må være første skridt.

    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.