Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hjælp !

Redigeret 20 august, 2010, 12:36 i Prævention
Jeg er lige begyndt på p-piller, og nu sprang kondomet igen !
Jeg har d. 6 Aug. taget en fortrydelsespille. og kan derfor ikke tage en igen. Og jeg har for nogle dage siden haft min mens.
Har jeg mulighed for at være gravid ?

- Jeg har rigtig kraftige smerter i underlivet højre side af æggestokkene, og rigtig ondt i hovedet, og morgen kvalme. plus. kvalme hen af dagen.

mvh.
Amanda 14, år og er på efterskole.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du begyndte på p-piller på 1. menstruationsdag er du beskyttet af dem - og har været det lige fra du tog den første.

    Men hvis man begynder på p-pillerne på 2.-5. menstruationsdag skal man bruge kondom i 1 uge, og hvis man begynder på alle andre tidspunkter skal man bruge kondom i 2 uger.

    Angående at kondomerne springer for jer: I må gøre noget forkert. Det er vigtigt at der ikke er luft i kondomet. Det vil sige, at når det bliver sat på skal man trykke det fladt ude på spidsen af pikken før man ruller det ned. Der må ikke være sådan en lille oppustet "ballon" på spidsen af pikken.

    At du har kvalme, hovedpine og ondt i underlivet er enten indbildte symptomer - man kan godt få symptomer på graviditet hvis man er bange for/håber på at være gravid - eller også er du bare syg. Hvis du bliver ved med at være øm i underlivet skal du tage til læge. Det kan jo være at du har underlivsbetændelse, og det skal behandles.
  • Indstillinger
    Vi husker alle de ting vi skal gøre når vi sætter kondomet på.
    - Jeg har ikke tænkt over om jeg kunne være gravid, andet end at jeg har haft langt mærke til at her på det sidste har jeg haft det ret dårligt og haft kvalme.

    .. Jeg startede på mens. pillerne 2 blødningsdag. Jeg er også blevet tjekket for underlivsbetændelse og det har jeg ikke. Og jeg har nemlig heller ikke de symptomer sagde lægen.
    hmm .... s;
  • Indstillinger
    Jamen talte I ikke om muligheden for graviditet?
Log in eller Registrér for at kommentere.