Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ambulant behandling i syddanmark

Redigeret 19 august, 2010, 18:20 i Anoreksi
Jeg står i den situation, at jeg ret akut har været nødsaget til er flytte fra Fyn til sønderjylland. I den forbindelse skal jeg nu endnu engang til at finde ny behandling, og endnu engang starte forefra.

Er der nogen der kender til noget ambulant behandling som kan modtaget i Sønderjylland?

Kort om mig selv kan jeg fortælle, at jeg er 26 år og har lidt af en spiseforstyrrelse i snart 10 år. Jeg er godt på vej til at tage kampen op for et liv uden den, men jeg mangler fortsat hjælp til at nå det sidste. Jeg har været indlagt i et langt forløb, hvorefter jeg har gået i flere forskellige ambulante behandlinger. Senest på fyn hvor jeg var bosat. Her gik jeg i behandling 2 gange ugentligt (en gang gruppe, en gang individuel terapi). Jeg var utrolig glad for denne behandling, men grundet flytning måtte jeg stoppe midt i det hele. Jeg har tidligere boet i Sønderjylland, hvor jeg gik i ambulant behandling hos en psykolog på augustenborg sygehus. Dette havde jeg dog ikke god erfaring med - fandt aldrig den rette kemi til min psykolog, og fandt ikke deres behandlings metode gavnlig for mig. Ydermere havde jeg en kontakt person (som jeg har tænkt mig at anskaffe igen). Men jeg har brug for lidt mere udover det - en kontakt person er jo blot en hjælp og ikke en behandling hvoraf man modtager terapi i nogen art.
Har kontaktet LMS, men de har desværre ikke nogen grupper kørende her i området :-( Nogen der kender til anden form for behandling? Føler mig virkelig magtesløs over ik at ane hvad jeg gør - og idet jeg går rundt uden behandling pt, frygter jeg sygdommen tager overhånd for mig igen IGEN.

Det skal lige siges jeg økonomisk ik er i stand til at betale mig fra det. Har været så heldig de fleste gange siden min indlæggelse, at jeg er kommet i gratis behandlings forløb - og håber meget på at kunne finde samme løsning denne gang.
Log in eller Registrér for at kommentere.