Kønsvorter! Hjælp mig!
Hej jeg er en dreng på 15år, og jeg har tror jeg har kondylomer.
Jeg har nogle knopper 2cm under penishoved, sådan nogle små hvide nogle.
Jeg har mange lands penis, de har været der i rimelig langtid og de er store. Jeg har ikke haft sex endnu, så kan ikke forstå hvorfor jeg skulle have kondylomer. jeg tør ikke rigtig at sige til min mor at jeg gerne vil checkes for kondylomer hos lægen. Min mor drikker nogle gange om ugen, så jeg har ikke et godt forhold til hende, så det er svært for mig at snakke om problemet.
Jeg har prøvet at trykke på de der knopper og nogle gange kommer der noget hvidt ud af dem? hvad er det?. Jeg har ikke haft kløe eller noget. men jeg vil rigtig gerne have noget hjælp. nu er jeg jo i den alder hvor man tager til fester og går ud med piger. Jeg kommer bare tit til at tænke på knopperne og så bliver ked af det.
jeg har haft de her knopper i 5-6 måneder, kan jeg ikke blive checket uden min mor ved det, eller kan jeg ikke bare købe noget for kondylomer og se om det virker?. Jeg vil virkelig gerne have noget hjælp, har gået med dette problem i langtid, og jeg kan ikke rigtig komme videre i mit liv.
Jeg har nogle knopper 2cm under penishoved, sådan nogle små hvide nogle.
Jeg har mange lands penis, de har været der i rimelig langtid og de er store. Jeg har ikke haft sex endnu, så kan ikke forstå hvorfor jeg skulle have kondylomer. jeg tør ikke rigtig at sige til min mor at jeg gerne vil checkes for kondylomer hos lægen. Min mor drikker nogle gange om ugen, så jeg har ikke et godt forhold til hende, så det er svært for mig at snakke om problemet.
Jeg har prøvet at trykke på de der knopper og nogle gange kommer der noget hvidt ud af dem? hvad er det?. Jeg har ikke haft kløe eller noget. men jeg vil rigtig gerne have noget hjælp. nu er jeg jo i den alder hvor man tager til fester og går ud med piger. Jeg kommer bare tit til at tænke på knopperne og så bliver ked af det.
jeg har haft de her knopper i 5-6 måneder, kan jeg ikke blive checket uden min mor ved det, eller kan jeg ikke bare købe noget for kondylomer og se om det virker?. Jeg vil virkelig gerne have noget hjælp, har gået med dette problem i langtid, og jeg kan ikke rigtig komme videre i mit liv.
Kommentarer
Det er godt du skriver her når du ikke føler du kan tale med din mor om det. Det er en skam du har gået så længe og været nervøs; for der er intet at frygte.
Det du har opdaget er jeg 99,999% sikker på er talgknopper. Dem har alle fyre/mænd i mere eller mindre grad på penis.
Grunden til at du ikke altid har haft dem er simpel: De kommer i puberteten.
Prøv at se det her link, der er billeder og tekst om talgknopper på penis:
http://www.psykeogsex.dk/talgknop01.htm
Hvis det ikke ligner det du ser når du har trykket på linket, så må du et smut forbi lægen og få kigget på det. Det er ikke noget farligt, men hvis det ikke er talgknopper men en eller anden infektion må det kunne behandles med en creme.
Og jo; du kan SAGTENS gå til læge uden at din mor får noget at vide. Telefonnummeret står på dit gule sygesikringsbevis/sundhedskort.
P.S. Kønsvorter har du helt sikkert ikke når du ikke har haft sex.
De billeder jeg så fra hjemme siden, lignede mine meget, så tusind tak for linket, men hvordan kan jeg fjerne dem, fordi jeg synes det er mega klamt at have sådan nogle knopper? kan jeg godt gå på apoteket og hente noget creme?
Tusinde tak for hjælpen... det lettede meget:p min eneste problem nu er, at jeg skal have dem fjernet.
Som sagt er det nogle ALLE fyre har. De er en hel naturlig del af hvordan din krop udvikler sig i puberteten, ligesom den behåring du er ved at få.
Hvis de er meget generende for dig må du en tur til lægen med henblik på at få vurderet om de kan fjernes...
Enten gør din læge det ved at spraye -180 grader kold is på eller også gør en hudlæge det med laser. Der skal formentlig flere behandlinger til.
Så det er ikke bare lige en tur på apoteket efter noget creme der skal til.
Har du kigget på billederne på det link jeg har lagt højere op i denne tråd? Du skal bare trykke på den orange sætning. Der er en hel masse billeder af talgknopper, som er helt naturlige.
Hvis dine knopper ligner dem på nogen af billederne, så skal du ikke gøre noget. Alle fyre og mænd har dem, og grunden til at de er kommet nu er, at de kommer når man kommer i puberteten.
Jeg vil gerne til lægen og tjekkes for noget, kan jeg godt bare finde læges nummer og så gøre det uden at tale med min mor/far ?