Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Schlank im schlaf - er der nogen der kender den kur?

Redigeret 10 oktober, 2010, 07:19 i Åben debat om overvægt
Min mand (som er svært overvægtig) har fundet denne kur og vil prøve den. Se evt. dette link: http://www.die-abnehm-seite.de/diaeten/ ... chlaf.html

Er der nogen der kender denne kur og evt en dansk oversættelse af kuren?

Det jeg har stavet mig igennem gør, at jeg ikke rigtig tror på den. Er der nogen der har prøvet den?

JVP

Kommentarer

  • Indstillinger
    Den kur ser ud som så mange andre kure... Gør sådan her, så taber du dig. Jeg vil mene at det er besværligt at skulle være SÅ opmærksom på hvilke fødevaregrupper man må spise hvornår på døgnet. Det er da lettere at håndtere hvis man i stedet ser på mængden af de forskellige måltider...

    For at komme overvægt, herunder også fedme, til livs, kræves en komplet omlægning af livsstilen.

    Personligt syntes jeg, at det er frygteligt med alle de slankekure vi får smidt i hovedet i tide og utide der fortæller os at vi ikke må spise dit og dat. Man bliver ikke tyk af at spise en marsbar - man bliver tyk af at spise for store mængder mad. Vægttab sker ved indtag af færre kalorier end der forbrændes.

    Når det drejer sig om svær overvægt, syntes jeg dog, at en ting som at tælle kalorier er udmærket. Det kan hjælpe til at skabe overblik hvor der intet er. Jeg kan anbefale siden http://www.madlog.dk
    Det koster lidt, men det er en rigtig god måde at skabe overblik over hvad man spiser, og programmet kan udregne ens kalorierbehov ud fra at man indtaster vægt, ønsket vægttab osv. Man kan indtaste sin mad, og se hvor mange kalorier der er i, og man kan få overblik over energifordelingen. Prøv at kigge på det.
    Alternativt kan i se på http://www.madital.dk som er gratis; men ikke har helt så mange fødevarer kodet ind.

    Og så vil det nok være en god idé at arbejde sammen med en diætist for at sikre en kost som holder blodsukkeret stabilt og sørge for, at der er en vis opfølgning og coaching.
  • Indstillinger
    Jeg bryder mig heller ikke om alle de slankekure, der står skrevet her og der og alle vegne. Jeg læser dem ikke mere.

    Men, når det er sagt, så har jeg set en bekendt virkelig tabe sig meget hurtigt ved at følge denne kur. Hun er pænt slank i dag.


    http://www.netdoktor.dk/centre/overvaegt/atkins.htm

    Hun spiste spejlæg og bacon om morgenen. Hvis jeg havde karakterstyrke nok til det ville jeg gerne tabe mig 4 kg. Men jeg gider ikke stege noget om morgenen. Jeg ved, jeg skal passe på brød, for det tager jeg på af.
    Det spiser jeg ikke så meget af mere, for jeg vil ikke være tyk.
    De kloge kan sige hvad de vil, brød feder.
  • Indstillinger
    Hej Persille

    Så vidt jeg ved, har ”de kloge” i nogen grad flyttet opmærksomheden fra fedtet til det hvide brød, når de taler om, hvad der er mest sundhedsskadeligt. Jeg har i hvert fald kunnet iagttage den udvikling i de sidste ca. 7 år, hvor jeg har fulgt med i ernæringsdebatten. Videnskabelige fakta ændrer sig!

    Det er klart, at rent fedt indeholder flere kalorier pr. vægtenhed end kulhydraterne fra brød. Men fedt giver en bedre mæthedsfornemmelse end stivelsesholdigt hvidt brød. Det skal man jo også tage i betragtning. Desuden er et vist indtag af fedt nødvendigt for organismen – både af hensyn til hjernen, leddene, cellerne og mange vigtige processer i kroppen. Stivelsesholdigt hvidt brød er der derimod ikke noget godt at sige om.

    Jeg kan fortælle, at jeg for et stykke tid siden gik på en kort kur – ikke for at tabe mig, for jeg vejer ikke for meget, men for at prøve at nedsætte mit kolesteroltal. Selv om jeg personligt ikke går særligt op i det herskende kolesterolhysteri, så gør lægerne! Og jeg havde ikke lyst til at komme i den situation, at jeg skulle tage stilling til en medicinering for et for højt kolesteroltal.

    Da min nye læge foreslog, at jeg skulle have målt mit kolesteroltal, og jeg vidste, at tallet var lidt for højt, set fra en læges synspunkt, gik jeg derfor på kur i de 8 dage, der var, til målingen skulle foretages. Det lykkedes mig at nedbringe kolesteroltallet, og som en bivirkning ved kuren tabte jeg mig.

    Jeg skar ikke ned på fedt, for jeg er udmærket tilfreds med det fedtforbrug, jeg har, som består af lidt mættet fedt, men ellers både enkeltumættede fedtsyrer og flerumættede fedtsyrer. Jeg skar derimod ned på brød. Det brød, jeg normalt får, skulle ellers være af den sunde slags, enten rugbrød eller hjemmebagt grovbrød med en pæn mængde fuldkornsmel af god kvalitet i (Skærtoft Mølle). Jeg får ikke kage.

    Hvis jeg senere skulle få brug for at tabe mig eller igen få brug for at nedsætte kolesteroltallet for min læges skyld, går jeg bare på denne kur igen :o)

    For at finde ud af, hvad der skulle være virksomt, søgte jeg bare på ordene kolesterol og kost, og fulgte principperne i et af de første hit, jeg fik:

    http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/i ... 8/menu=14/

    Jeg spiste især aubergine og andre grønsager, bælgfrugter af alle mulige slags, fisk, løg og hvidløg og chili, havregryn og yoghurt, men drak ikke mælk overhovedet, og jeg fik stort set ikke brød. Jeg bruger altid gode kvalitetsolier (af oliven og raps og dertil fiskeolie på de dage, hvor jeg ikke får fisk).

    Det bedste er, at jeg blev mæt hver dag, og at maden smagte godt. Og selvfølgelig, at jeg blev fri for at blive overtalt til at tage kolesterolnedsættende medicin ;o)

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hej Kameliadamen.

    Dejligt vi er enige. Brød feder.

    Du har ret i lægerne er helt "tovlige" med deres kolesteroltal. Jeg burde tage mig sammen og ændre lidt på kosten.
    Jeg spiser jo havreklidgrød, så det er lidt svært med yoghurten , faktisk spiser jeg meget lidt mad, men jeg burde spise noget mere grønt.
    Jeg ved det sænker kolesteroltallet, så du har helt ret.
    Det er sikkert ikke godt, hvis det tal er for højt, men jeg mener alligevel hysteriet har taget overhånd.
    Man tør snart ikke trække vejret af sundhedshensyn, jeg er blevet godt og grundigt træt af alt det man ikke må.

    Jeg har dårlig samvittighed over jeg spiser en halv bolle med smør på, når jeg er stået op. Jeg ved, jeg ikke skulle gøre det, men hvor er det hele efterhånden blevet trist. Jeg gider ikke have dårlig samvittighed.

    Med hensyn til min bekendt spiste hun fede ting. Smør , fløde o.s.v. men holdt sig helt fra brød, gryn og hvad ved jeg. Hun tabte sig virkelig.
    Men den slags er sikkert ikke så godt for kolesteroltallet.
    Til gengæld er det godt for blodtrykket, at tabe sig.
    Jeg har desværre taget 4 kg på og dem ville jeg gerne af med selv om lægen siger jeg ikke behøver at tabe mig.

    Fakta er, jeg er blevet træt af alt det sundhedshalløj. Min mor, da hun levede, blev også træt at alt det, der blev sagt. og spiste hvad hun havde lyst til. Hvorfor skulle jeg ikke det, sagde hun. Hun blev alligevel 88 år.
  • Indstillinger
    OBS! Brugeren FEDMEFAKTA112 og alle brugerens indlæg er nu blevet slettet.
    Der er forsøgt at rydde op i debatten, så indlæg, der var henvendt til FEDMEFAKTA112, er ligeledes blevet slettet.
    Hvis der i processen er blevet slettet indlæg, som indeholdt mere og andet end et svar til den slettede bruger, så beklager vi meget.
Log in eller Registrér for at kommentere.