Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Nerveskade / Nervebetændelse

Redigeret 7 september, 2010, 04:06 i Åben debat om hjernen
Jeg har fået nervebetændelse i mit venstre ben, det vil sige det tror jeg.

Symptomerne er:
Snurrende fornemmlse i foden
Smerter i låret
Koordinationsforstyrrelser

Jeg har selvfølgelig været ved læge hvor jeg har været igennem den sædvanlige gummihammer refleks procudere
men den viste åbenbart igenting
for som min læge sluttede af med at sige:
"Jeg ville ikke sige det hvis jeg ikke var sikker Men der er ikke noget"
Nå men hvorfor har jeg så de symptomer jeg har.
Desuden har jeg tyngdefornemmlse i min krop
Det startede for over et år siden hvor jeg fik en underlige fornemmlse af at falde, siden har tingene
altså udviklet sig. Jeg er simpelthen pisse frustreret og rastløs jeg frygter det værste, jeg er overbevist om at jeg ikke kan gå om et år eller to.
Er der ikke nogen derude der kan kaste lidt lys over tingene det ville være dejligt.

Venlig Hilsen Jørgen

Kommentarer

• Hej Jørgen.

Desværre tør jeg ikke rigtigt sige noget om, hvad dine symptomer kan betyde.
    Men én ting er helt sikkert. Du skal presse på hos lægen.
    Hvis jeg var dig, ville jeg insistere på at blive sendt videre til en neurolog.

Der er mange neurologiske sygdomme, der starter i det små. Ikke at dine symptomer 100% siger mig nogen bestemt sygdom.
    Men dine tanker og fornemmelser er meget vigtige i denne her sag.
    Man kender trods alt sin krop bedst. Og måske har lægen ret i, at der ikke er tale om en nervebetændelse, men så burde han/hun undersøge dig for andre ting, der kunne give disse symptomer.

Kort sagt, synes jeg du skal op til din læge og få en snak, hvor du kræver, at der bliver gjort noget for at undersøge dine symptomer.

Held og lykke med det.

Venlig hilsen Oktober
  • Hej Jørgen

Hvis jeg var dig, ville jeg gå til lægen igen og bede om at blive grundigt undersøgt. Din læge har nok bare udtalt sig om, hvorvidt du har nervebetændelse eller ej, siden det er det, du frygter. Og nervebetændelse mener han altså ikke, at du har.

Men dine symptomer kan jo også tyde på andre ting. Jeg tænker især på D-vitaminmangel. I nedenstående citat omtales i hvert fald både smerter i lår, en sovende fornemmelse i fødderne og almen træthed, som måske godt kan være det samme som den tyngdefornemmelse, du beskriver.

”Symptomer ved D-vitaminmangel kommer typisk snigende over måneder til år, efterhånden som patientens D-vitaminmangel forværres. De almindeligste symptomer i starten er almen træthed og muskelsmerter rundt i kroppen og ofte lokaliseret til specielt lår, læg og skulder- nakkemuskler, samt eventuelt krampetendens i arme eller ben og prikkende, stikkende, brændende eller sovende fornemmelse i fødder, hænder og rundt om munden.”

Citatet stammer fra

http://www.osteoporose-f.dk/index.php?id=68

Masser af mennesker har D-vitaminmangel, uden at vide det. En undersøgelse fra Vejle-området konkluderede for nylig, at lidt under halvdelen af de undersøgte havde D-vitaminmangel.

Mange hilsner

Kameliadamen
  • Tak til Oktober og Kameliadamen, jeg skal til Neurolog om 12 dage så, så er jeg spændt på hvad han siger men der er desværre meget der peger i retning af en nerveskade men jeg håber jeg kan få lidt ro når jeg får den endelige dom fra professinoel side
    Venlig hilsen Jørgen
  • Hej Jørgen.

Hvordan gik det hos neurologen?

Mvh. Oktober
Log in eller Registrér for at kommentere.