Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Det gør ondt ved starten af samlejet :(

Redigeret 1 november, 2010, 16:39 i Kvindelige sexproblemer
Hej alle

Jeg har nu i over en måned døjet med problemer med smerte ved samleje.
Det gør super ondt lige i starten, når han trænger op i mig og så noget der ligner et halvt minut efter.. For det meste forsætter det ikke - i hvert fald ligger jeg ikke mærke til det hvis det gør ;)
Men problemet er at det bare gør så sindssygt ondt! Så det er nærmest en skræk eller i hvertfald en stor overvindelse der skal til for at tage det skridt der rent faktisk hedder at have samleje. Min kæreste og jeg har dog haft sex, så det er ikke fordi det har stoppet mig så meget indtil videre, men her på det sidste kan jeg godt mærke at jeg har nemmere ved at sige nej, fordi det simpelthen gør for ondt... :(
Jeg har så også opdaget at det sted der gør ondt ved samlejet, også gør ondt når man rører ved det engang i imellem...
Vi har haft pauser på både 1 og 2 uger på grund af rejser, men det er forblevet det samme.. så jeg er ikke sikker på at det bare er en rift mere :/

Jeg håber i kan hjælpe:)

På forhånd tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej!
    Du skriver ikke om det er noget du har oplevet med andre partnere, eller præcis hvor det gør ondt. Men jeg har selv oplevet da jeg debuterede, at det gjorde meget ondt i starten af samleje i flere måneder, som om der lige skulle "bankes på" først, fordi jeg spændte, mere eller mindre ubevidst.
    Efter mange års aktivt sexliv har jeg de seneste to år oplevet noget, der også er startet som det du beskriver. Det startede med at det bare gjorde ondt, når min kæreste trængte op i mig, men smerten blev så slem, at min sexlyst helt forsvandt i en lang periode, og vi har arbejdet virkelig hårdt på at få vores (og måske især mit) sexliv tilbage.
    Nu kan vi godt have sex uden at jeg har smerter hele vejen igennem (og jeg kan nyde det igen!), men der skal stadig "bankes på" når vi starter fordi jeg ikke har kunnet komme af med de muskelspændinger der startede det hele. Det arbejder jeg stadig på.
    Den gang for to år siden blev jeg undersøgt af min læge, og jeg fejlede ikke noget. (altså var det psykisk betingede muskelspændinger). Måske skulle du lige blive tjekket af din læge for at være sikker på at du ikke fejler noget som nemt kan behandles?
    Ellers vil jeg foreslå at du snakker med din kæreste om det, så I kan løse problemet sammen.
    Held og lykke!
    Venlige hilsner
Log in eller Registrér for at kommentere.