Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forhud kan ikke trækkes tilbage

Redigeret 6 marts, 2013, 11:59 i Åben debat for mænd
Daw.

Jeg er 17 år, og har den dejligste kæreste i verden. Da vi begge er rigtig glade for hinanden vil vi naturligvis gerne have sex med hinanden, men der er bare det problem at det ikke kan lade sig gøre fra min side.
Problemet er nemlig:
Jeg kan ikke trække forhuden tilbage, kun lige ca 0,5 cm og ikke en gang ned over pikhovedet, hverken i stiv eller slap tilstand, og det er faktisk også som om jeg er tør under forhuden (tror vidst nok det hedder glansen?). Og da det gør så ondt at trække forhuden tilbage kan jeg jo naturligvis ikke have sex med min dejlige kæreste:(
Nogen ideer til hvad det kan være? Forhudsforsvævring? Skal jeg evt omskæres? Eller kan problemet bare klaresmed glidecreme?

Tak for svar på forhånd :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Jeg er en dreng på 16 år. (snart 17) (:

    Jeg fik selv lavet en "halv omskæring" i Januar. Operationen var faktisk meget hyggelig :P Jeg blev lokalbedøvet, hvilket gjorde lidt ondt, men ikke noget man dør af :D
    Resten af operationen gik som smurt. Jeg kunne ikke se hvad der foregik og kunne intet mærke. Jeg lå faktisk bare og hyggesnakkede med sygeplejersken ved siden af mig (:

    Den første uge efter operationen, var "Børge" lidt hævet og glansen var meget følsom, men det var ikke noget der gjorde ondt, bare mindre irriterende.

    nu er der så gået lidt over ½år og det ser helt fint ud, der er kun få mindre ar efter operationen.

    Jeg vil klart anbefale en sådan operation, eller en "hel omskæring". Begge dele er meget bedre end at gå med forhudsforsnævring :D

    med hensyn til det der salve/creme: Drop det, det er kun spild af tid at skulle gå at vente på virkningen (hvis den kommer) Der gik et helt år fra jeg fik salven hos lægen, til jeg blev opereret = Spild af tid, få det gjort på den lette måde, nemlig OPERATION (:

    Det var alt fra mig, hej hej :D
  • Indstillinger
    Okay, det bliver jeg vel så nødt til.. Har bare aldrig været særlig vild med operation, og så må jeg indrømme at jeg nok også er lidt for genert til at tage snakken med mine forældre, men hvis det er den eneste løsning såå..

    Tak for svaret
  • Indstillinger
    Hvordan opfører en halv forhud sig? Jeg tænker på, om den automatisk ryger tilbage, så glans er helt blottet. Hvis det er tilfældet, kan man da lige så godt lade sig omskære helt.

    Jeg er helt omskåret på 9. år og vil absolut anbefale det.
  • Indstillinger
    Jeg havde selv samme problem da jeg var mindre, men det løste sig selv. Det var i mit tilfælde forhudsforsnævring, og jeg regner mig selv for heldig da det gik væk af sig selv før jeg overhovedet kom i puberteten.

    Du kan fortælle din læge alt, så mit råd er at du går til lægen med det. Din læge vil derefter kunne fortælle dig hvad der kan gøres - internettet er bare ikke så godt som at gå til lægen, selvom man er anonym.

    Din læge har sikkert set det en halv million gange allerede, så du skal ikke være genert. Det er et oprigtigt problem, og din læge vil helt sikkert være meget forstående.

    Cheers - og held og lykke!
  • Indstillinger
    Jeg er en dreng på 14 år men jeg kan slet ikke trække forhuden tilbage, ikke engang halvt ned over pikhovedet. Hvad skal jeg gøre?
Log in eller Registrér for at kommentere.